Dr. Ivančić o kvalitativnim promjenama u hrvatskom školstvu
Dr. Ivančić na seminaru za prosvjetne djelatnike
Karlovac (IKA )
Karlovac, (IKA) – Seminar za prosvjetne djelatnike Karlovačke županije pod naslovom “Put do kvalitetnijih promjena u hrvatskom školstvu” u organizaciji Županijskog ureda za prosvjetu Karlovačke županije i grada Karlovca održan je od 24. do 26. rujna u Zorin domu u Karlovcu. Voditelj je bio dr. Tomislav Ivančić, profesor na zagrebačkom KBF-u i predstojnik Centra za duhovnu pomoć. Sudjelovalo je više od stotinu prosvjetnih djelatnika Karlovačke županije iz većine škola iz Karlovca, Ogulina, Duge Rese, Ozlja i Slunja.
Polazeći od hagioterapije kao etablirane znanosti koja proučava čovjekovu duhovnu dimenziju, patologiju duhovne duše, gdje u čovjeku nastaje zlo i razaranje njegove osobnosti, dr. Ivančić je pojasnio uzroke današnjeg stanja u hrvatskom društvu i školstvu te na temelju brojnih primjera i pitanja sudionika seminara ponudio recepte. Osnovna su četiri koraka (želim te voljeti, lijepo je što postojiš, volim te i opraštam ti) koji pomažu čovjeku da stvori pretpostavke duhovnog zdravlja i izbacivanja zla i agresije iz sebe. Kao uzrok agresije u današnjem društvu odnosno u mladima u školama, dr. Ivančić je istaknuo da je nedostatak nježnosti kod roditelja odnosno nedostatak treće generacije u jednoj obitelji. Agresija je samo samoobrana od onih koji me ne vole. Premda prosvjetni djelatnici počinju od 60-tih godina gubiti svoje dostojanstvo, djeci se i dalje može pomoći uklanjajući kod njih manjak roditeljske ljubavi. Praštanje je važna kategorija kojom sebi pomažemo da se oslobodimo tuđeg zla.
Govoreći o “novom pristupu učenicima” dr. Ivančić istaknuo je nekoliko značajnih misli. Cilj škole je učenik a ne samo znanje, cilj je odgoj a ne samo obrazovanje. Važno je prijeći s racionalnog i psihološkog na duhovno i intelektualno odnosno od znanja na mudrost. Cilj je stvoriti učenika koji osmišljen, uspješan, cjelovit, slobodan i kreativan. Treba stvoriti nova znanja i za njih osposobiti učenike i pomoći da “najprije budu a onda postanu”. Uvjet za to su mudri nastavnici koji razvijajući se duhovnom inteligencijom nose u sebi jasan smisao života. Da bi se to postiglo učeniku treba pokazati smisao i simpatiju, čime se u njega uz pomoć ljubavi i povjerenja unosi dostojanstvo i samopouzdanje. Učenika treba osloboditi osjećaja krivnje te pohvaliti njegovu sposobnost i kreativnost.
Svih dana u umjetničkom programu sudjelovali su mladi glazbenici i plesači iz brojnih karlovačkih udruga a darove i pohvalu na kraju su dr. Ivančiću uputili karlovački gradonačelnik Damir Jelić, županijski pročelnik Željko Šančić kao i karlovački dekan mons. Ferdinand Vražić. On je prosvjetare pozvao da svojim radom i svjedočenjem budu zrake svjetla koje nadvladavaju mrak.