Dr. Mataušić o katoličkim medijima
ika/kj
Katolički publicist o Crkvi i medijima u razgovoru za list za mlade "Pogled"
Komentirajući pitanje kako bi trebali djelovati katolički mediji u Hrvatskoj, teolog i komunikolog dr. fra Mirko Mataušić za ljetni trobroj katoličkog lista za mlade “Pogled” izjavio je da treba početi drukčije razmišljati nego do sada, jer nismo više u getu koji su bili nametnuli komunisti, te da katolici trebaju ići u sve medije, a katolički mediji trebaju se baviti svim sadržajima, ne samo vjerskim. Obrazložio je to rečenicom da ukoliko Crkva treba biti uključena u društvo kao njegov evanđeoski “kvasac”, onda kršćane i te kako treba zanimati što se događa u društvu. Ocijenio je također da vjernici moraju najprije mnogo više učiti o medijima, njima se baviti, istraživati ih, pa će onda biti više prisutni u svjetovnim medijima, a i katolički mediji će biti bolji i svestraniji.
Pitanje o stanju s katoličkim kadrovima što se tiče medija, dr. Mataušić je prokomentirao da danas imamo lijep broj katoličkih medijskih djelatnika i medijskih kuća, no da ima tek nekoliko ljudi koji su školovani i voljni medijima se baviti znanstveno. Ocijenio je također da je premalo suradnje i istinske međusobne potpore, rekavši “tu nismo bolji nego i naše društvo općenito, no dok su tamo sukobi otvoreni, među nama postoje neizgovoreni i potisnuti animoziteti, netrpeljivosti, premda je danas već bolje nego prije“. Napomenuo je da valja početi od vrlo jednostavne činjenice: na medijskom području ima strahovito puno posla, i kad bi ih bilo još puno više, ne bi stigli napraviti sav posao koji treba, te, prema tome, nema razloga za strah i sukobe, a konkurencija je uvijek dobra. Upozorio je na veliki problem katoličkog tiska što nema distribuciju neovisnu o crkvenoj strukturi, o župnim i samostanskim crkvama, jer se događa da ukoliko se u listu objavi nešto što se nekim svećenicima ne sviđa, vrlo se lako može dogoditi da će se vratiti broj ili otkazati list. Ocijenio je da bi taj problem trebali riješiti katolički izdavači, te da je stoga potrebna Udruga katoličkih izdavača koji bi poradili na mreži distribucije koja će biti neovisna o prodaji u crkvi. Osim toga, napomenuo je da bi se neovisnom distribucijskom mrežom moglo doći do ljudi do kojih se ovako ne dolazi. A, prema njegovoj ocjeni, ovako katoličko novinarstvo može eventualno biti slobodno što se tiče društva, može iznijeti kritiku o bilo kojoj društvenoj instituciji, ali ne o Crkvi. (ika/kj)