Drugoga dana devetnice: koncert orguljaša Katarine Javora i Mirka Jankova
Split: drugi dan devetodnevne priprave za blagdana sv. Dujma
Split
Split, (IKA) – Drugoga dana, 29. travnja, devetodnevne priprave za blagdan sv. Dujma, zaštitnika Splitsko-makarske nadbiskupije, grada Splita i katedralne župe Uznesenja BDM, u tijeku mise koju je u splitskoj prvostolnici predvodio fra Špiro Marasović u koncelebraciji s katedralnim župnikom don Tomislavom Ćubelićem i drugim svećenicima, pjevao je Mješoviti dječji zbor Sv. Luke Evanđeliste sa splitskog Kocunara pod ravnanjem prof. Vojane Jurić. Geslo ove devetnice su Samuelove riječi upućene Gospodinu: “Govori Gospodine, sluga tvoj sluša”. U tom je surječju dr. Marasović u propovijedi govorio o Božjem osobnom govoru čovjeku, pojedincu te o ljudskom odgovoru Bogu. Kada Bog govori čovjeku, on ne priča priče, uspavanke, ne ogovara i ne pretresa, nego govori jer nam ima nešto reći. On govori čovjeku pojedincu, apostrofira moje “ja”. Međutim, mi strahujemo od Božjega osobnog prozivanja i pozivanja jer osjećamo da se iza toga krije zadaća kojoj nismo dorasli, kazao je dr. Marasović. U Starom zavjetu, a i našoj kršćanskoj povijesti ima mnogo likova koji su bježali od Božjega poziva. No, brojni su i velikani duha koji su mu se spremno odazvali, kao što je prorok Samuel, Blažena Djevica Marija, sv. Franjo Asiški, sv. Katarina Sijenska i mnogi drugi. Svatko je od njih bio prozvan i pozvan osobno te je dobio zadatak. Božji poziv njima nije bio duga priča nego povijest kraljevstva Božjega na zemlji, naglasio je propovjednik. Nakon završnih Pohvala otpjevanih u čast sv. Dujmu, uslijedio je koncert na “kraljici instrumenata”. Orguljaši Zagrepčanka Katarina Javora i Solinjanin Mirko Jankova izveli su zahtjevne skladbe poznatih skladatelja: Frescobaldievu “Toccata V sopra i pedali per l’organo,e senza (dal secondo libro, Roma, 1627.)”, Zipolievu “Verseti e canzona in F i Verseti in d – Elevazione – Toccata”; Piazzovu “Sonata 1ma a due Organi te Couperinovu: I Plein jeu. Premier Couplet du Kyrie, III Recit de Chromhorne, XV Offertoire sur les grand jeux (Messe a l’usage des Couvents, Paris, 1690.)”, Buxtehudeovu “Toccata in F BuxWV 156,” Bruhns “Praeludium in e (‘kleine’) i Bachovu “Fantasia et Fuga in g, BWV 542”.
Katarina Javora rodila se u Zagrebu 1986. Studentica je III. godine orgulja kod izvanr. prof. Ljerke Očić, te kompozicije s teorijom na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Tijekom obrazovanja sudjelovala je na brojnim međunarodnim natjecanjima, a dobitnica je nagrade fonda “Janka Šanjek” za 2004. godinu. Usavršavala se na seminarima “Međunarodna orguljska škola” na Rabu, te seminaru kod prof. Thea Jelleme i prof. Bernharda Klapprotta. Orguljašica je župne crkve Sv. Male Terezije od Djeteta Isusa u Zagrebu. Mirko Jankov rodio se prije dvadeset i pet godina u Splitu, gdje je završio srednjoškolsko obrazovanje. Godine 2003. na Umjetničkoj akademiji upisuje pedagoško-teoretski studij glazbene kulture, kojeg nastavlja na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, gdje 2005. god. upisuje i studij orgulja kod izvanr. prof. Ljerke Očić. Uz solističko i komorno sviranje orgulja uvježbavanjem i ravnanjem zborova, te muzikološkim i pedagoškim radom od 2001. obnaša službu kapelnika župne crkve “Gospe od Otoka” u Solinu. U sviranju se usavršavao na “Međunarodnoj orguljskoj školi” na Rabu, te kod prof. Bernharda Klapprotta. U suradnji s prof. Ivanom Bralićem izvodi skladbe namijenjene trubi i orguljama, s naglaskom na razdoblje kasne renesanse, baroka i klasike.