FOTO: Nacionalni ured za katehetske škole // Stručni skup za tajnike i računovođe
Zagreb (IKA)
Stručni skup za tajnike i računovođe katoličkih škola u Republici Hrvatskoj održan je u petak 18. listopada u prostorijama Hrvatskoga katoličkog sveučilišta u Zagrebu u organizaciji Nacionalnog ureda HBK za katoličke škole.
Na početku skupa tajnik Ureda Tomislav Buntak pozdravio je nazočne, zahvalio im za dolazak te predstavio dnevni red. Riječi dobrodošlice i pozdrav sudionicima uputio je rektor Hrvatskoga katoličkog sveučilišta dr. Željko Tanjić koji je ujedno u kratkim crtama predstavio rad Sveučilišta. Duhovnik Prve katoličke osnovne škole u Gradu Zagrebu dr. o. Dario Tokić, OCD, vodio je nazočne kroz molitveni program s temom „Opraštanje – obraćenje – pomirenje“. Kroz četiri primjera osvijestio je kako su to tri dimenzije, temeljno različite, a opet tolike bliske, bitne za svakog vjernika i u svakodnevnom životu. Kroz primjer Josipa Egipatskog i njegove braće te bijega kralja Davida i susreta sa Šimejem kao primjere iz Starog zavjeta o. Dario stavio je naglasak kako je bitno pronaći smisao, kao i prihvatiti loše djelo koje se dogodilo. Josipov se život izdajom braće promijenio na dobro za sve, dok je kralj David prihvatio proklinjanje kao „ulog“ kod Gospodina za budućnost. U Novom zavjetu odnos milosrdnog oca i izgubljenog sina pokazuje koliko je oprost, obraćenje i pomirenje kompleksno u obiteljskom odnosu oca i njegovih sinova. I na kraju, primjer Krista na križu koji oprašta, ali ne doživljava obraćenje svojim mučitelja. Taj odnos na neki način svakodnevno traje kao pomirenje cijeloga čovječanstva. Uvreda se teško zaboravlja, ali opraštanje žrtve i pokajanje krivca temelji su za pomirenje, zaključak je molitvenog dijela.
Središnji dio stručnog skupa vodio je Damir Mikolji, voditelj bloga „Tajnik škole“ i tajnik XV. gimnazije s temama „Informacijski sustav uredskog poslovanja – olakšanje rada ili dodatni posao? Kako bi izgledala stvarna automatizacija poslovanja u školi?“.
Mikolji je govorio o funkcionalnostima informacijskog sustava uredskog poslovanja i za koga je taj sustav dizajniran. Istaknuo je probleme u odabiru programa za uredsko poslovanje i izgradnju infrastrukture za komunikaciju između programa, odnosno pristupne točke uredskog poslovanja. Zatim je otvorio neka pitanja za raspravu o programu kojeg škole trenutačno koriste, način na koji urudžbiraju spise i treba li žuriti s nabavom modernijeg programa za uredsko poslovanje. Istaknuo je kako je javni sektor u procesu digitalizacije već dvadeset godina s ciljem da se procesi ubrzaju i olakšaju, a u praksi se posao samo povećava. Kako je moguće da tehnologija koja bi trebala olakšati naše poslovanje napreduje, dok se anksioznost zbog nemogućnosti da se poslovi obave u zadanom vremenu povećava, postavlja se kao aktualno pitanje. Raspravljalo se također o alatima koji se koriste u radu i potencijalima umjetne inteligencije. Na kraju su istaknute neke aktualnosti u školskom radu koje su posljedica novog Zakona o plaćama u javnim službama i izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, izvijestio je Nacionalni ured HBK za katoličke škole.