Budi dio naše mreže
Izbornik

Ekonomija i etika

Premda se na političkom planu ne može dovesti u pitanje odvojenost Crkve i države, "ipak vrijednosti moraju utjecati na odluke i potrebno je uvesti pojam društvene odgovornosti", smatra s. Helen Alford

Ekonomija i etika u ekonomiji nove su granice za Crkvu, misli s. Helen Alford, dekanica Fakulteta društvenih znanosti pri Papinskom sveučilištu Angelicum u Rimu čija je knjiga “Managing as if faith mattered” postigla veliki izdavački uspjeh. Knjiga, objavljena u SAD-u, nosi podnaslov “Kršćanska socijalna načela u modernim organizacijama”. “Odvojenost između vjere i ozračja rada, osobito na ekonomskom i financijskom planu, danas je ekstremnija no ikad”, pojašnjava s. Alford, prema kojoj ipak “mnoge osobe traže duhovnost, nastoje preživjeti u pustinji vrijednosti. Primjerice nedavne pojave, poput #!no global#!, izraz su traženja humanih vrijednosti u odnosu prema globalizaciji, naspram davanja pretjeranog prvenstva novcu”. Premda se na političkom planu ne može dovesti u pitanje odvojenost Crkve i države, “ipak vrijednosti moraju utjecati na odluke i potrebno je uvesti pojam društvene odgovornosti”. “Ljudi su u nekom traženju i strukture se mogu i moraju mijenjati. Iskusili smo to s komunizmom koji je ušao u živote milijuna ljudi, ali se potom srušio: činilo se kao da nema alternativa tom modelu, no promjena se pokazala mogućom” premda su i u njoj potrebe osoba ostale sasvim po strani, rekla je s. Alford. Ta knjiga predstavlja pokušaj da se dovede u pitanje dominantno mjesto financija, pokazujući kako je prilikom stvaranja odnosa između ulagača, novčarskih središta, banaka i klijenata, moguća konkretna primjena etike u radu tvrtki. “Dužnost je Crkve biti nazočna na toj granici. A rasti u kreposti”, zaključila je s. Alford, “bila je već ideja svetog Tome, prema kojem je sama krepost neka vježba, neki rad, koji nije umni, koji poboljšava svijet, a i same pogreške nam pomažu ispraviti pravac puta”. (ika-sa)