Fotografija u medijskoj komunikaciji
Fotografija u medijskoj komunikaciji
Đakovo
Seminar za župne dopisnike i suradnike Tiskovnog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije
Đakovo, (IKA/TU) – “Fotografija je medij koji pljačka i čuva, banalizira i estetizira zbilju na realan i nadrealan, moralan i amoralan način istodobno”, istaknuo je direktor Glasa Koncila Nedjeljko Pintarić koji je sa suradnikom Ratkom Mavarom na seminaru za župne dopisnike i suradnike Tiskovnog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije na đakovačkom Katoličkom bogoslovnom fakultetu 13. veljače izložio temu susreta “Fotografija u medijskoj komunikaciji.” Seminar je sadržavao predavanja o navedenoj susreta te dio “Iz praktičnog iskustva” u kojemu su dr. Vladimir Dugalić, Brankica Lukačević i djelatnice Tiskovnog ureda dopisnicima iznijele što se od njih očekuje i kako mogu ostvariti svoje djelovanje te ih i ohrabrili i motivirali za budući rad. U pozdravu je đakovačko-osječki pomoćni biskup Đuro Hranić istaknuo povjerenje koje župnici imaju u prisutne dopisnike te očekivanje da oni budu izvor i protok informacija o događanjima na župama. Uz komuniciranje s crkvenim medijima i Tiskovnim uredom, biskup je istaknuo da su župni dopisnici zaduženi i za komuniciranje s društvenim medijima, koji imaju sluha i otvoreni su za crkvena događanja, samo trebaju suradnike.
Polazeći od pojma komunikacije i uzrečice “Što nije bilo u medijima, kao da se nije dogodilo”, Pintarić je iznio povijest fotografije i činjenicu da je “masovna produkcija fotografije učinila da mi danas više ne znamo gledati fotografiju u okolnosti u kojoj je nastala, već reagiramo poput djeteta koje od malih nogu zna kada ga fotografiramo i odmah dolazi pogledati sliku, a kada ju vidi ona ga više ne zanima. Nekadašnja maksima da jedna slika govori više od tisuću riječi, danas s inflacijom fotografija više ne vrijedi, već se može reći da treba tisuću slika za tisuću riječi”. Važno je biti u pravom trenutku na pravom mjestu s fotoaparatom kojim možemo zabilježiti ono objektivno, što subjektivno oko fotografa osjeća kao najvažnije te da već kada pišemo znamo koja bi bila najbolja fotografija. Zadatak je novinara na najkraći, najjasniji mogući način fotografijom i tekstom priopćiti novost mnoštvu različitih osoba, istaknuo je Pintarić. Poput vijesti, i fotografija se može definirati kao razlika između svijeta jučer i danas; vijest je život i fotografija je život, a život je svugdje oko nas, te se o njemu podnosi izvještaj. Četiri osnovna zahtjeva za novinara, a tako i za župnog dopisnika su jasnoća, jezgrovitost, prenošenje onoga bitnog te pouzdanost. Uvijek treba razmisliti je li ta fotografija stvarno aktualna i hoće li zainteresirati čitatelja i za čitanje teksta. Važna je brzina, znati reagirati, ali i biti diskretan i ne nametati sebe kao najvažnijega, zaključio je Pintarić.
Ratko Mavar u izlaganju “Što i kako fotografirati da bi bilo prikladno za medijsko komuniciranje” na svojim fotografijama konkretno je pokazao koje su mogućnosti fotografiranja, kako izgleda dobra fotografija, kako ju snimiti, izbjeći moguće pogreške, eliminirati nebitne stvari, dobiti dinamičnost te fotografirajući izraziti svoj stav. Temelj Mavarova izlaganja bila je teza: “Fotografija je nešto što omogućava da se igram, i iz te opuštenosti onda nastaju najbolje stvari.”