Glazbeno stvaralaštvo u vjerskom odgoju djece predškolske dobi
Zagreb (IKA )
Moć glazbe i njen svima razumljivi i univerzalni jezik glavni su kriteriji zbog kojih i Crkva već od samih početaka prihvaća glazbu i njome se obilato služi u naviještanju evanđelja i u slavljenju Boga, istaknuo je mo. Martinjak na Katehetskoj školi za u Zagrebu
Zagreb, (IKA) – Moć glazbe i njen svima razumljivi i univerzalni jezik glavni su kriteriji zbog kojih i Crkva već od samih početaka prihvaća glazbu i njome se obilato služi u naviještanju evanđelja i u slavljenju Boga. Polazeći od višestoljetnoga povijesnog iskustva lako je shvatiti kako je blagotvoran učinak glazbe na čovjeka, počevši od njegove najranije dobi. Glazba – pjevanje i sviranje – potiču pravilan razvoj kod djece, kako društveni, tako i vjerski, istaknuo je mo. Miroslav Martinjak u uvodnom predavanju Katehetske škole za predškolski vjerski odgoj, koja je na temu “Glazbeno stvaralaštvo u vjerskom odgoju djece predškolske dobi” održana 3. i 4. studenoga u Nadbiskupskoj klasičnoj gimnaziji u Zagrebu. Govoreći o temi “Crkvena glazba u vjerskom odgoju djeteta” odgojiteljima je nadalje poručio da se služe tim sredstvom u odgoju djece, na osobit način ritmičnom glazbom i pjesmama koje su tekstom i melodijom prilagođene i primjerene dječjem uzrastu. Konkretan primjer takvog pristupa djeci bilo je i sudjelovanje raspjevanoga dječjeg zbora vrtića Blažena Hozana, koja su svojom pjesmom i plesom otvorila skup.
Rad Katehetske škole nastavljen je 4. studenoga izlaganjem prof. Ljerke Marić o temi “Metodski pristupi u glazbenom stvaralaštvu djece”, okruglim stolom i zaključnim razmatranjima. U radionicama su obrađivana pitanja glazbenog stvaralaštva u jaslicama, pjevanja pjesme uz pokret, pjevanja pjesme uz aplikacije, sviranja na udaraljkama, lutaka i glazbe, aktivnog slušanja glazbe i likovnog stvaralaštva djece, stvaranja mjuzikla s djecom, liturgijskih slavlja s djecom, brojalica te dječjeg folklornog stvaralaštva. Školu su organizirali Nacionalni katehetski ured HBK i Agencija za odgoj i obrazovanje.