Istina je prava novost.

JE LI MOGUAA SURADNJA KATOLIKA I EVAN?EOSKIH KRŠAANA? Predavanje propovjednika Baptistieke Crkve o odnosima katolika i pravoslavnih

Zagreb, 30. 10. 1996. (IKA) - "Mogu li evan?eoski kršaani i katolici djelovati zajednieki unatoe povijesnim razmiricama i teološkim i doktrinalnim razlikama", upitao je protestantski teolog i propovjednik zagrebaeke Batistieke Crkve mr. Peter McKenzie,

Zagreb, 30. 10. 1996. (IKA) – “Mogu li evan?eoski kršaani i katolici djelovati zajednieki unatoe povijesnim razmiricama i teološkim i doktrinalnim razlikama”, upitao je protestantski teolog i propovjednik zagrebaeke Batistieke Crkve mr. Peter McKenzie, govoreai o odnosima evan?eoskih kršaana i katolika, na simpoziju “Evan?eoski pokret u Hrvatskoj”, 29. listopada, u hotelu “Panorama”. Za zajednieko djelovanje potrebna je me?usobna snošljivost i otvorenost dijalogu i suradnji, istaknuo je McKenzie odgovarajuai potvrdno na pitanje, navodeai kao podrueja suradnje evangelizaciju, zalaganje za veau moralnost u društvu i za ostvarivanje vjerskih sloboda, za vjerski odgoj, te borbu protiv pobaeaja, eutanazije, pornografije i svekolikoga zla u društvu.
U našim se krajevima, rekao je McKenzie, eesto ne razlikuje evangelike od evan?eoskih kršaana. Evangelici su pripadnici Evangelieke ili Luteranske Crkve, dok su evan?eoski kršaani pripadnici razlieitih crkvenih zajednica koje su tako?er potekle iz Lutherove reformacije i vjeruju u prioritet i autoritet Sv. pisma i osobno obraaenje pojedinaca. Osim toga, evan?eoski kršaani prihvaaaju u potpunosti apostolsko vjerovanje, te priznaju temeljne istine kršaanstva kao što su vjeeno pretpostojanje Sina kao druge božanske osobe, Isusovu ljudsku i božansku narav, Isusovo djevieansko ro?enje, Kristov bezgrešan život i autoritet, njegova eudesa, otkupiteljsku smrt i fizieko uskrsnuae, uznesenje na nebo, navještaj Kristova drugog dolaska i konaenoga suda, te nepogrešivost Sv. pisma i osobe i djela Isusa Krista. Zbog prijanjanja uz te fundamentalne-temeljne kršaanske istine, evan?eoski su kršaani u prošlosti bili nazivani i fundamentalistima. U današnje vrijeme rijee fundamentalist ima negativan prizvuk, te se veže samo uz krajnje konzervativne kršaanske zajednice, koje su eesto i sektaške. Unutar evan?eoskog pokreta razvio se i pacifizam, koji eesto ide i do potpune zabrane ratovanja, kao što je to slueaj u menonitskoj zajednici ili kod kvekera. U povijesti je bilo otvorenih sporova izme?u evan?eoskih kršaana i Katolieke Crkve, istaknuo je McKenzie, rekavši kako se stanje popravilo nakon II. vatikanskog koncila i širenjem karizmatskih pokreta i unutar Katolieke Crkve. Približavanje katolika i evan?eoskih kršaana postalo je oeitije što je jaea sekularizacija posebno zapadnoga društva, a oeitovalo se i u njihovu savezništvu u brobi protiv pobaeaja u SAD-u. Prije nekoliko godina potpisan je i zajednieki dokument o suradnji Katolieke Crkve i evan?eoskih Crkava u Sjedinjenim Državama, u kojem se posebno govori o životom svjedoeenju Evan?elja, te o osudi svakog prozelitizma u svrhu slabljenja druge Crkve, a potiee se suradnja, dijalog i ekumenizam. Premda je sama ideja o ekumenizmu potekla iz krugova evan?eoskih kršaana, oni se danas eesto boje ekumenizma, rekao je McKenzie, jer strahuju da ae biti “progutani” od veainske Crkve. Glavne prepreke potpunom zajedništvu katolika i evan?eoskih kršaana su, prema McKenziju, razlieito poimanje Crkve i papina primata, razlieito shvaaanje mise i sakramenata, te protestantsko neprihvaaanje štovanja Marije i svetaca.