"Kako komunicirati s djecom s posebnim potrebama"
Split
Predavanje u župi svetog Pavla Apostola u Splitu
Split, (IKA) – U župi svetog Pavla Apostola na splitskim Pujankama u četvrtak 20. svibnja održano je predavanje na temu “Kako komunicirati s djecom s posebnim potrebama”. Predavanje, koje se odvija u sklopu Obiteljskih tribina, održao je prof. Dragan Lisica, diplomirani logoped, savjetnik dječjeg vrtića “Cvit Mediterana”. Predavač je izlaganje podijelio na tri dijela: u prvom dijelu je bilo riječi o djeci s privremenim poteškoćama; u drugom dijelu je prof. Lisica izlagao o djeci s trajnim poteškoćama; dok se u trećem dijelu prof. posvetio govoru o djeci s govorno-jezičnim poteškoćama. Prof. Lisica je izložio kako je poželjno da se prema djeci s privremenim poteškoćama roditelji odnose tako da uvažavaju njihovu različitost; da svoju djecu ne vežu ni preblizu sebi, ali ni predaleko; da ne optužuju svoje dijete; da imaju vremena za njega, itd. U djecu s trajnim poteškoćama spadaju: nagluha djeca, slijepa, autistična djeca. Roditelji koji imaju djecu s trajnim teškoćama trebaju – kada to saznaju, sebi ostaviti dovoljno vremena za žalovanje. Jedni roditelji, kaže profesor vremenom nadvladaju svoju žalost, dok drugi trajno optužuju sebe i sve oko sebe; jedni nađu smisao, drugi očajavaju. Prof. Lisica je naveo i knjigu: “I tvoja patnja ima smisao” Elizabete Lukas. Prof. je pročitao i razmišljanja djece s trajnim poteškoćama koja su među ostalom rekla: “ne žalostite se zbog nas”, te kako žele da im se nasmijana lica dođe u bolnicu, te da svi strahovi odraslih nestanu. Treći dio svog izlaganja je prof. Lisica posvetio djeci s govorno-jezičnim poteškoćama. Kazao je da 10% djece vrtićke dobi imaju govorno-jezične poteškoće. Neki roditelji imaju dva pogrešna stava kada je riječ o toj djeci. Jedni misle kako njihovo dijete zbog lijenosti ne želi govoriti, dok drugi misle da im je dijete premaleno, tako da ostaju u statusu quo, što je višestruko štetno. Ta su djeca pri upitu izrazila želju da se osjećaju sigurnima, da ih roditelji ne uspoređuju s bratom ili sestrom… Nakon predavanja je prof. Lisica dao vremena za postavljanje pitanja, u čemu su slušatelji aktivno sudjelovali i dobili stručne savjete.