Budi dio naše mreže
Izbornik

Kako Moskovska patrijaršija izvješćuje o sarajevskom susretu

Zagreb (IKA )

l

Zagreb, 19. 5. 1994. (IKA) – Nakon susreta ruskog patrijarha Aleksija i srpskog patrijarha Pavla s kardinalom Franjom Kuharićem u sarajevskoj zračnoj luci 17. svibnja, u Moskvi je 18. svibnja objavljeno službeno Priopćenje za javnost Odjela vanjskih crkvenih sveza Moskovske patrijaršije. Naslov je Priopćenja: Patrijah Aleksij pozvao pravoslavne patrijarhe, rimskog Papu i vođe islama na zajednički susret. Premda se poziv na takav susret nije našao u Izjavi koju su sa sarajevskog susreta oba patrijarha i kardinal uputili javnosti, Moskovska patrijaršija daje baš tome najveću važnost. Iz Priopćenja je očito da taj poziv nikome nije službeno upućen, nego stoji da se on “čuo 17. svibnja na susretu koji se zbio u sarajevskoj zračnoj luci”. Moskovsko Priopćenje naziva kardinala Kuharića “vođom hrvatskih katolika”, premda je on na tom susretu istaknuo da je samo nadbiskup zagrebačke nadbiskupije i, u ovom mandatu, predsjednik Hrvatske biskupske konferencije, što znači da ni na koji način ne može službeno predstavljati hrvatske katolike izvan granica Republike Hrvatske.
Glede objavljene Izjave moskovsko Priopćenje ističe da su “patrijarh Aleksij, patrijarh Pavle i kardinal Kuharić svojim potpisima potvrdili nepostojanje vjerskih motiva u sukobu među Srbima i Hrvatima”. Glede nedolaska reis-ul-uleme Mustafe Cerića u Priopćenju kaže se da je on svoj dolazak uvjetovao time da patrijarh Pavle oštro osudi razaranja džamija u ratnim aktivnostima. Dalje stoji da je patrijarh Pavle pokazao svoju pripravnost dati odgovarajuću izjavu, ali da Cerić ipak nije dočao na sastanak. Iz nastavka moskovskog Priopćenja saznajemo da se je 17. svibnja na putu za Sarajevo patrijarh Aleksij u Palama sastao s “vođom bosanskih Srba R. Karadžićem”. U Sarajevu je patrijarh Aleksij pohodio sjedište ruskog bataljuna OUN i posvetio kamen temeljac nove pravoslavne crkve “u čast sv. Aleksandra Nevskog u jednom od naseljenih područja Sarajeva za ruski bataljun OUN i mjesne žitelje”. Očito je riječ o još jednoj brzoj gradnji srpsko-pravoslavne crkve na području zaposjednutom od srpskih oružanih snaga.