Radionica u sklopu Katehetske škole
Zagreb (IKA)
Povjerenstva za Katehetske ljetne škole Nacionalnoga katehetskoga ureda Hrvatske biskupske konferencije u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje organiziraju Katehetske ljetne škole za vjeroučitelje u osnovnim i srednjim školama koje će se održati od 22. do 27. kolovoza.
Katehetska ljetna škola za vjeroučitelje u srednjim školama održat će se 22. i 23. kolovoza u Nadbiskupijskome pastoralnom institutu u Zagrebu s temom „Učenje vjere u susretu sa stvarnošću“, a za vjeroučitelje u osnovnim školama od 26. do 27. kolovoza u Nadbiskupskome sjemeništu u Splitu o temi „Katolički vjeronauk u procesu kurikularne reforme“.
Najavljujući Katehetske ljetne škole, tajnica Nacionalnoga katehetskog ureda HBK Anita Vranić pojasnila je da su one sustavni dio stručnog usavršavanja za vjeroučiteljice i vjeroučitelje.
Kako bi se što kvalitetnije pripremili za novu školsku godinu, vjeroučiteljice i vjeroučitelji osnovnih škola na ovogodišnjoj Katehetskoj ljetnoj školi koja nosi naslov „Katolički vjeronauk u procesu kurikularne reforme“ će upoznati temeljna načela i smjernice kurikularne reforme; razumjeti mjesto i značenje Katoličkog vjeronauka u kurikularnoj reformi; uočiti povezanost odgojno-obrazovnih ishoda, aktivnosti i vrednovanja; izrađivati primjerene zadatke za vrednovanje učeničkih postignuća; osposobiti se za novi način planiranja, programiranja i izvođenja nastave te upoznati nove vjeronaučne udžbenike za prvi i peti razred osnovne škole i prvi razred srednje škole, pojasnila je Vranić.
Naslov Katehetske škole za srednjoškolske vjeroučiteljice i vjeroučitelje „Učenje vjere u susretu sa stvarnošću“ možda već izaziva različita pitanja: O kojoj stvarnosti je riječ?; Postoji li uopće samo jedna objektivna stvarnost?; O čemu je riječ kada se govori o učenju vjere u susretu sa stvarnošću?; Misli li se pritom na Božju stvarnost ili na stvoreni svijet ili na različite stvarnosti svijeta? Odgovore na neka od tih pitanja pokušat će dati predavači na ovoj Katehetskoj školi, protumačila je Vranić.
Religijsko obrazovanje i vjeronauk u školi pozvani su odgajati za cjeloviti humanizam, razotkrivati različite oblike manipulacije i promicati sveobuhvatni razvoj osobe, pružajući svakom pojedincu pomoć koja mu je u tome potrebna, zaključila je Vranić.