KOJA JE TAJNA USPJEHA MISIONARSKE AGENCIJE MISNA-e? U nešto više od godinu dana djelovanja i s vrlo ograničenim sredstvima MISNA se nametnula cijelom svijetu točnošću i zasnovanošću svojih vijesti koje često ostaju nepoznate razgranatoj mreži međunarodno
g informiranja Vatikan (IKA )
g informiranja Vatikan, 4. 2. 1999. (IKA) - Od prije četrnaest mjeseci informacije o stanju u Africi i Aziji - sukobima, učestalim socijalnim i humanitarnim tragedijama - pronašle su ugledno uporište u agenciji MISNA koju je osnovala skupina misionarski
g informiranja
Vatikan, 4. 2. 1999. (IKA) – Od prije četrnaest mjeseci informacije o stanju u Africi i Aziji – sukobima, učestalim socijalnim i humanitarnim tragedijama – pronašle su ugledno uporište u agenciji MISNA koju je osnovala skupina misionarskih kongregacija. U nešto više od godinu dana djelovanja i s vrlo ograničenim sredstvima MISNA je postala pravi “slučaj” u svijetu komunikacije, nametnuvši se cijelom svijetu točnošću i zasnovanošću svojih vijesti koje često ostaju nepoznate razgranatoj mreži međunarodnog informiranja. Temeljna je ideja prikupljati i slati informacije iz prve ruke koje se dobivaju od misionara na terenu.
Vrtoglavi uspjeh MISNA-e novinaru Radio Vatikana pojasnio je direktor agencije Giulio Albanese. “Izdavački plan MISNA-e je prije svega dati glas muškarcima i ženama koji žive na rubu svijeta, na jugu svijeta, u mladim Crkvama. Riječ je o narodima koji žive problematike koje su često nepriznate od strane tradicionalnih javnih glasila i velikih međunarodnih informativnih mreža. MISNA upravo preko razgranate mreže misionara, mreže tolikih osoba zauzetih na području solidarnosti, svakodnevno prikuplja informacije. Riječ je o pothvatu koji je nastao ‘ad experimentum’, poput ‘oklade’ nekih misionarskih ustanova. Ipak ovi mjeseci eksperimentiranja pokazali su da je pothvat bio i jest pobjednički”, rekao je Albanese. MISNA je dosada primila već niz priznanja od glasovitih svjetskih agencija i javnih glasila: Reutersa, France Presse-a, Associated Press-a, Ansa-e, Agi-a, BBC-a te CNN-a. “To mi je u niz navrata omogućilo da se izravno javim u tzv. ‘breaking news’. Tako smo primjerice objavili krajnje tešku vijest o pokolju u Macoboli u Kivuu što je izazvalo pravu senzaciju. Govorili smo o pokolju nad više od 500 civila. Kada smo je poslali znali smo da je informacija utemeljena te da imamo sve protiv nas. No ipak su nas objavili. Nakon 24 sata sam generalni tajnik UN-a potvrdio je vijest a Associated Press je poslao novinare koji su se uvjerili da je vijest vjerodostojna. Zbog čega je MISNA pobjednička kombinacija? Zato što nije glas institucije. Velike agencije općenito – i to je logično – daju glas vladama, daju glas pobunjenicima, bilo kako bilo uvijek je riječ o institucionalnom glasu i zbog određenih odlika ‘glasu poslodavca’. Mi nastojimo dati glas mladim Crkvama, onima koji su bez glasa, društvenoj zajednici”, istaknuo je Albanese. Odgovarajući na novinarski upit o budućim pothvatima s obzirom na stečeni autoritet na području informiranja te na pozive od strane najutjecajnijih međunarodnih informativnih organizacija iz cijeloga svijeta za suradnjom direktor MISNA-e je istaknuo da su sredstva agencije trenutno vrlo ograničena. “Koristim priliku da uputim poziv svima onima koji žele pomoći MISNA-i i misionarima da obavljaju svoju službu. Želim potvrditi činjenicu da je informacija danas uistinu prvi način poslanja. Ako danas doista želimo biti solidarni s jugom svijeta, stati na stranu siromašnih, pomoći mladim Crkvama da idu protiv struje, da budu uistinu svjedoci Boga živoga važno je investirati u informaciju, jer dati glas onima bez glasa želi reći – na ovaj ili onaj način – pobuditi problematike, pobuditi zanimanje u svijetu koji je sve više globalno selo”, rekao je.
Posljednje novinarsko pitanje odnosilo se na pomoć koju misionarski instituti mogu ponuditi razvoju agencije MISNA. “Tražimo prije svega potpuno uključivanje misionara u pothvat. Kada pomislimo da je na jugu svijeta 14.000 talijanskih misionara te brojni drugi iz ostalih zemalja doista imamo informativnu mrežu koja djeluje upečatljivo. Koji je temeljni problem? Taj što Afrika i općenito jug svijeta pada u zaborav. Novinari odgovorni za jug svijeta doista su malobrojni u odnosu na sjever svijeta. Jasno je da su misionari prvi koji moraju govoriti ali ne stoga da naprave senzaciju već zbog toga jer žele prokazati drame koje bi drugačije prošle nezapaženo”, rekao je na kraju razgovora direktor MISNA-e Giulio Albanese.