Istina je prava novost.

Korizmena duhovna obnova za članove crkvenih zborova

Predstavljena monografija "Život obilježen križem i glazbenom umjetnošću: Matija pl. Ivšić (1894.-1963.)"

Zagreb, (IKA) – U organizaciji Nadbiskupijskoga pastoralnog instituta i Hrvatskog društva crkvenih glazbenika u subotu 21. ožujka u dvorani “Vijenac” NPI-a u Zagrebu održan je niz aktivnosti namijenjen voditeljima, orguljašima i članovima crkvenih zborova Grada Zagreba te svima zainteresiranima. Prvo je održana korizmena duhovna obnova, peta duhovna obnova u nizu u organizaciji NPI-a i HDCG-a. Uslijedilo je predstavljanje monografije “Život obilježen križem i glazbenom umjetnošću: Matija pl. Ivšić (1894.-1963.)”, a nakon mise u zagrebačkoj katedrali održan je i koncert posvećen djelima Matije pl. Ivšića. Korizmenu duhovnu obnovu obilježenu osnovnom temom – posvijestiti hod korizmenim vremenom – predvodio je dr. Marijan Steiner, DI. Izlaganjem podijeljenim u tri dijela: duhovno pobožna razmatranja, objašnjenje mlakosti i opuštenosti čovjeka, bez ideala, kao duhovnog popuštanja i spuštanja, te odnos glazbe i liturgije, koji se najkonkretnije tiču onih koji sudjeluju u liturgijskoj glazbi, dr. Steiner proveo je nazočne kroz najopćenitija pitanja pa sve do najkonkretnijih primjera s kojima se susreće crkveni glazbenik u korizmeno vrijeme, zaključivši da “Stvoritelju svega treba dati ono što je najljepše” i, ako slavimo Boga glasom, te “ako je unutra duša, srce i pobožnost – to se osjeti!”.
Uslijedilo je predstavljanje monografije o Matiji pl. Ivšiću autora Tihomira Prše, Ruže s. Domagoje Ljubičić i Ines Fočić, za koju su još tekstove napisali Jelena Blašković, Jelica Bojić, mr. art. Miroslav Martinjak, Marija Ivšić, Vlatko Bilić i Mirko Pšag. Predstavljanje je vodio profesor crkvene glazbe Tihomir Prša koji je uz uvodne zahvale suradnicima i referentima iznio ukratko osnovne crte iz života i stvaralaštva Matije pl. Ivšića. Recenzent knjige dr. Slavko Slišković, profesor crkvene povijesti na zagrebačkom KBF-u, govorio je o dispoziciji i važnosti te monografije koja je Ivšića “otrgla zaboravu i predala javnosti”, uz želju da se nastavi istraživački rad. Mr. Martinjak istaknuo je da monografija zaokružuje sjećanje na Ivšića, višestruko aktivnog i u pastoralnom kao i u crkveno-glazbenom radu te objelodanjuje činjenice koje su zaboravljene, a koje je, 120 godina od njegova rođenja, na ovaj način vraćeno. Profesorica solfeggia i teorijskih predmeta Ines Fočić upoznala je nazočne s glazbenim stvaralaštvom Ivšića, izdvojivši neke karakteristične primjere pomoću kojih je objasnila Ivšićeve kompozicijsko-tehničke postupke te odnos teksta i glazbe u Ivšićevim vokalnim i vokalno-instrumentalnim djelima. Valja spomenuti da drugi, od tekstovnog dijela opširniji dio monografije donosi izbor Ivšićevih skladbi i dragocjeni notni materijal prepisan i prilagođen za praksu.
Koncert koji je nakon mise održan u zagrebačkoj katedrali zvučno je “oživio” šesnaest skladbi iz ove monografije i na taj način zaokružio u praksi sve ono o čemu je u izlaganju bilo govora. Na koncertu su nastupili udruženi zborovi: Biskupijski zbor Sisačke biskupije, Mješoviti župni zbor župe sv. Mateja iz Zagreba-Dugave i Collegium pro musica sacra, solistice: sopranistica Iva Mihelić te mezzosopranistice Tihana Herceg Ivšić i s. Cecilija Pleša, orguljaši Milan Hibšer i Robert Jakica, a uz dirigente Jelenu Blašković i Tihomira Pršu. Publika koja se u velikom broju okupila na ovom koncertu radosno je dočekala i dodatak, zajednički zapjev navedenih zborova u izvedbi Ivšićeva osmeroglasnog moteta “Exsurge Domine” za dvostruki mješoviti zbor.