Istina je prava novost.

Lamentacije u požeškoj katedrali

Požega, (IKA) – Ususret Vazmenom trodnevlju na Veliku srijedu, u katedrali Sv. Terezije Avilske u Požegi održan je večernji molitveno-glazbeni program pod nazivom Lamentacije na osnovi teksta proroka Jeremije koji govori o propasti Jeruzalema i Hrama te sudbini izabranog naroda 587. godine prije Krista. Prodahnute dubokom boli, tugom i kajanjem, ali i nadom da Gospodin neće zauvijek ostaviti svoj narod, Jeremijine starozavjetne lamentacije na svoj način prate dramu Velikoga tjedna. Tužaljke su izvedene u tri dijela po napjevima gregorijanskog korala, a potom je na programu bilo djelo talijanskog franjevca iz osamnaestog stoljeća GovanniaBattisteMartinija “Tristisestanimamea”. Drama koju je Isus proživio na Maslinskoj gori dočarana je potom Martinijevim napjevom “Inmonte Oliveti”, a izveden je i responzorij španjolskog autora Tomas Luis de Victoria “O vosomnes” iz rimske liturgije Velikoga tjedna s kraja 16. stoljeća. U nastavku je uslijedio “Misereremei Deus” iz psalma 51. FabriziaDenticea te motet talijanskog skladatelja Antonia Lottiija „Crucifixus” za osam glasova koji govori o Pilatovoj osudi Isusa na križ.
Skladbom “O mi Jesu vulnerate” nepoznatog autora izvedeni porgram a capella nastavljen je uz pratnju orgulja požeške Katedrale, nakon čega je uslijedio osmominutni solo na orguljama, Adagio u g-duru TomassaAlbinonia u izvedbi Alena KopunovićaLegetina. Na kraju programa izveden je napjev “Pred tobom padam nice” J. S. Bacha iz Muke po Mateju, te prikaz patnje Majke pod križem raspetoga Sina izvedbom “Inflammatus et accensus”, ulomka iz “Stabat Mater” GioachinaRossinija.
Lamentacije je izveo katedralni zbor predvođen dirigentom i orguljašem Alenom Kopunovićem Legetinom uz solističke dionice sopranistica Draženke Majić i Marije Milinković, tenora Tomislava Jurića, basova TonkaJakobovića i DominkaŠkrabla i altistice Marijane Potočanac.
Na svršetku programa okupljeni u požeškoj katedrali, među kojima je bio i biskup Antun Škvorčević, dugotrajnim su pljeskom zahvalili katedralnom zboru i Alenu KopunovićuLegetinu na snažnom molitveno-glazbenom uvodu u vazmeno Trodnevlje.