Istina je prava novost.

Libanon: Međureligijski dijalog za "mir i pravdu"

Patrijarh Gregorios III. upozorava na opasnost od globalnih muslimansko-kršćanskih sukoba ako na Bliskom istoku više ne bude kršćana

London/Beirut, (IKA) – Zajedničko zauzimanje muslimana i kršćana za mir i pravdu bila je središnja tema susreta visokih predstavnika tih dviju vjera u Libanonu. Tijekom susreta, koji je završio 20. lipnja, bivši libanonski predsjednik Amin Gemayel sve je pozvao da ne pokušavaju najprije razgraditi međusobne razlike, nego da radije u dijalogu nađu temelje za zajedničko zalaganje protiv ateizma s jedne strane i fundamentalizma s druge strane, izvijestila je Anglikanska tiskovna agencija ACNS.
Gemayel se pohvalno izrazio o suživotu vjerskih zajednica u Libanonu, nazvavši ga modelom zajedništva i stabilnosti. Suživot kršćansko-muslimanskom dijalogu daje mogućnost daljnjeg napredovanja.
Grkokatolički patrijarh Gregorios III. Laham u poruci koja je pročitana na susretu upozorio je na prijetnju globalnoga muslimansko-kršćanskog sukoba ako u regiji više ne bude kršćana. Suživot je budućnost zemalja Istočnog Sredozemlja, istaknuo je Laham kako prenose libanonski mediji, a suživot nikako nije moguć bez kršćana.
I jeruzalemski anglikanski biskup Suheil Dawani pozvao je na jačanje kršćanske prisutnosti na Bliskom istoku i u Svetoj zemlji. To se može ostvariti samo kroz dugoročnu potporu kršćanima diljem svijeta, kao što je uživaju “naši muslimanski i židovski prijatelji i susjedi”.
Na susretu su sudjelovali, između ostalih, predsjednik Papinskog vijeća za međureligijski dijalog kardinal Jean-Louis Tauran, sunitski muftija Tripolija i Sjevernog Libanona šeik Malek Shaar te šijitske duhovne vođe iz Irana. Susret je održan pod geslom “Kršćani i muslimani zajedno za izgradnju mira i pravde u nasilnom i promjenjivom svijetu”.
Drugi susret na vrhu ove vrste organizirala je “Washingtonska nacionalna katedrala”. U planu su još dva slična sastanka. Cilj tog susreta bili su “učinkoviti i odgovarajući koraci kao odgovor na diskriminaciju, marginalizaciju i nasilje protiv vjerskih zajednica”.