Istina je prava novost.

Mediji i javnost

Seminar za medije održan u Krasnom

Krasno, (IKA) – U Krasnom je 3. srpnja održan seminar “Mediji i javnost – uloga vjerskih i društvenih medija u kreiranju vjerničkog javnog mnijenja”, koji je priredilo Povjerenstvo Riječke nadbiskupije za medijske djelatnike. Gost predavač Augustin Bašić, urednik u redakciji Religijska kultura HTV-a, istaknuo je kako se vjernička javnost marginalizira i da se često koristi u doziranom pogledu, osobito kad je riječ o njezinoj nazočnosti u medijima. S različitih gledišta prilog temi dali su i ostali izlagači: glavni urednik Izvještajne baptističke agencije pastor Giorgio Grlj, novinar Novog lista Siniša Pucić i voditelj Ureda za odnose s javnošću Riječke nadbiskupije Danijel Delonga. Skupu, koji je održan pod medijskim pokroviteljstvom Novoga lista, predsjedali su riječki nadbiskup Ivan Devčić i nadbiskupijski povjerenik za medije mons. Dinko Popović, ističući značenje medija u formiranju javnog mišljenja uopće, pa i unutar crkvene javnosti. Govoreći o modusima komuniciranja vjerskih zajednica i javnosti, Delonga je ustvrdio da Katolička crkva i druge vjerske zajednice ne mogu nikada odustati od vrijednosti koje zastupaju, koje su nepromjenjive, da s obzirom na društvene trendove ne mogu podilaziti ili mijenjati stavove o tim vrijednostima. Istaknuo je i tzv. “spiralu tišine”, pod čime podrazumijeva medijsko nametanje nekog mišljenja kao većinskoga premda to u stvarnosti tako ne mora biti, jer u realnosti može postojati većina koja šuti. Pastor Grlj izlagao je o otvorenosti vjerskih zajednica međureligijskom i dijalogu s društvom te njihovu utjecaju na promjene struktura i mentaliteta kod nas, ponavljajući ideju o medijskom pothvatu koji bi na zajedničkoj platformi okupio različite vjerničke snage za promicanje ekumenizma i dijaloga, jer sada, rekao je, svatko radi u svom dvorištu. Novinar Pucić pak, izlažući o mogućnostima medijskog senzibiliziranja javnosti, posebno vjerničke za izgradnju javnog morala i općeg dobra, isticao je afirmativni stav Crkve prema medijima te se založio za daljnji razvoj dijaloga Crkve i svjetovnih medija, za ideju da Crkva razvije medijsku strategiju. “U Hrvatskoj je javnost, javno mnijenje po mom mišljenju još nerazvijeno, među ostalim i zato što je srednji građanski sloj osiromašio, a on čini većinu konzumenta medija. Javnost nema gdje izraziti svoje stavove, pa je nestalo interakcije između novinarstva i javnosti. Čim nema reakcije javnosti, novinarstvo gubi jedan od kontrolnih mehanizama. Zbog toga se događaju izvjesne devijacije od općeprihvaćenih moralnih vrednota pa se lako mogu nametati stajališta suprotna etici i moralu”, istaknuto je u Bašićevu izlaganju. Isto tako, Bašić je argumentirao da je pravo na informaciju vrlo važno, a prešućivanje informacija je kršenje ljudskih prava. Zaključio je da bi mediji u Hrvatskoj, da bi imali veći utjecaj u formiranju javnoga mnijenja, trebali postati četvrta vlast, a da bi to bili – novinari bi, uz profesionalna, trebali više poštovati moralna načela.