Budi dio naše mreže
Izbornik

Nadbiskup Hočevar: Ekumenski dijalog je od životnog značenja

Sarajevo (IKA )

"Za naše je vjernike velika zadaća tražiti jedinstvo, unatoč velikoj raspršenosti, i biti most povezivanja", ocijenio je nadbiskup Hočevar

Sarajevo, (IKA) – Beogradski nadbiskup Stanislav Hočevar u razgovoru za sarajevski “Katolički tjednik“ od 16. veljače osvrnuo se na položaj Katoličke crkve u Srbiji, ekumenizam i budućnost Crkve.
Ocjenjujući što znači biti katolik u Srbiji i kakav je odnos pravoslavne većine prema katolicima, nadbiskup Hočevar izjavio je kako je biti katolik u Srbiji isto kao i svugdje: svjedočiti sveobuhvatnu božansku ljubav, napomenuvši da se svakako treba osvrnuti i na sve ostale uvjete života. Naša je zadaća da, jer živimo u multinacionalnome i multikulturalnom svijetu, premda je pravoslavna Crkva u većini, na osobit način promičemo jedinstvo kršćana, kazao je nadbiskup. Istaknuo je također kako je biti katolik zahtjevno, jer su vjernici jako siromašni i raspršeni, s tim da je na području Vojvodine stanje nešto drugačije. “Za naše je vjernike velika zadaća tražiti jedinstvo, unatoč velikoj raspršenosti, i biti most povezivanja”, ocijenio je nadbiskup Hočevar, dodavši kako su ratovi na Balkanu te činjenica da je tu granica Istoka i Zapada učinili svoje: granice su do sada “stvarale“ hladnoću, ali, kazao je, mi želimo razmišljati na novi način.
Na pitanje kako on gleda na ekumenizam, a kako vodstvo Srpske pravoslavne crkve i pravoslavni vjernici, odgovorio je kako je ekumenski dijalog od egzistencijalnog značenja, pogotovo u doba globalizacije. Ako nećemo i istočni i zapadni kršćani učiniti sve kako bi došlo do većeg jedinstva, neće biti zajedničke Europe, jer ona će u tom slučaju biti narušena elementima koji nisu u korijenju i stablu europske kulture, rekao je beogradski nadbiskup. Ocjenjujući stav SPC-a, kazao je kako je ona svjesna, osobito vodstvo, te potrebe za dijalogom. Samo u dubokom dijalogu, ali ne u praznim riječima, već u životnome, egzistencijalnom dijalogu, moći ćemo nadići sve te hipoteke povijesti i vidjeti da među nama ima sve više jedinstva, rekao je nadbiskup, napomenuvši kako mnogi još ne mogu sasvim razumjeti što je to dijalog, te da se ne radi o natjecanju u riječima već o zajedništvu života.
Na pitanje kako gleda na Crkvu u 21. stoljeću, rekao je kako naslućuje da je Crkva pozvana sa svojim bogatstvom tradicije, a tradicija nije nešto mrtvo, nego živo, unositi životvornost u naš umorni svijet.