Istina je prava novost.

Novi broj Lađe

Obrađuje tematiku nagrade i kazne

Zagreb, (IKA) – Najnoviji broj časopisa za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture “Lađa” koji u temi broja na 120 stranica obrađuje tematiku nagrade i kazne objavljen je u nakladi Glasa Koncila. “Kazna i nagrada odgojne su mjere koje se često primjenjuju u obitelji i školi. One nam omogućuju upoznati i prihvatiti, izrečena ili podrazumijevana, pravila ophođenja s drugima. S pravilima se susrećemo od najranijega djetinjstva te upravo pravila ponašanja predstavljaju značajan čimbenik socijalizacije”, ističe u uvodnoj riječi prvoga ovogodišnjeg broja urednica Ružica Razum, navodeći da je cilj kazna i nagrada kao pedagoških mjera unaprijediti odgojno-obrazovno djelovanje škole, tj. pridonositi pozitivnom, a mijenjati negativno ponašanje. Pritom kazna, uz konkretno obrazloženje i puno ljubavi, mora biti učinkovita, primjerena dobi djeteta i prekršaju te mora postići svoj cilj, a da ne ostavi negativne i štetne posljedice na mladu osobu. Slično vrijedi i za nagrade čije dijeljenje bez ikakva kriterija neće postići bolje ponašanje u školi, niti veće unutarnje zadovoljstvo naših učenika, zaključuje urednica.
O kazni i nagradi s psihologijskoga motrišta u članku “Kazna i nagrada kao mjere odgoja i socijalizacije” piše Ivan Štengl; osjetljivo pitanje odgojnih mjera u školi obrađuje članak “Odgoj i odgojne mjere u školi” Vini Rakić; a o sve dubljem i složenijim problemu krize autoriteta u odgoju i obrazovanju, ali i općenito u životu promišlja Ružica Razum u prilogu “Kriza autoriteta”.
Novost ovoga broja je rubrika “Gledamo i slušamo” u kojoj s. Katarina Koprek tumači značenje svete, duhovne i liturgijske glazbe, a usto časopis donosi niz zanimljivih i korisnih promišljanja, metodičkih uputa, preporuka i radnih materijala za osmišljeniji i kreativniji rad u školi. Tako autori, između ostalog predlažu korištenje lutki i lutkarskih prikaza u vjeronaučnoj nastavi i župnoj katehezi; pojašnjavaju što je to samostalni učenički projekt te kako i kada ga rabiti u nastavi; daju upute za izradu uskrsnih simbola, a preporučuju i prvu objavljenu studiju o vjeronauku u hrvatskim školama kao polazište za djelovanje u odgoju i obrazovanju.