Budi dio naše mreže
Izbornik

NOVI SMISAO MATEJEVOG "GOVORA O KRVI"

Salzburg (IKA )

- Karitas nije samo pomoć siromašnima. On je u velikoj mjeri "samopomoć", jer ide za preuzimanjem odgovornosti za bližnjega i time želi unutar tolikih milijuna trpećih ljudi razbiti "vlastiti geto" - besmisao, naglasio je dr. Georg Sporschill

Salzburg, 1. 8. 1994. (IKA) – Karitas nije samo pomoć siromašnima. On je u velikoj mjeri “samopomoć”, jer ide za preuzimanjem odgovornosti za bližnjega i time želi unutar tolikih milijuna trpećih ljudi razbiti “vlastiti geto” – besmisao, naglasio je dr. Georg Sporschill, isusovac i voditelj akcije Djeca ulice – humanitarno djelo “Conkordia” u rumunjskom glavnom gradu Bukureštu, na visokoškolskom savjetovanju u Salzburgu. Tema ovogodišnjeg savjetovanja bila je “Isus iz Nazareta”.
Pater Sporschill govorio je na temu iz Matejeva evanđelja “govor o krvi” (“Krv njegova neka padne na nas i na našu djecu” – Mt 27,25) Što znači ovaj izričaj stavljen u usta Židvima tumači se u tradiciji kao “samoprokletstvo izraelskog naroda”. Ovo je svakako pogrešno – ističe Sporschill misleći na Novi katekizam: “To je riječ odgovornosti za ljudski život, koji se u Bibliji često spominje u smislu savršene sigurnosti u odluci, potvrdni oblik.”
Austrijski Isusovac u Rumunjskoj prikazao je i “govor o krvi” kod crkvenih otaca: “Po Ambroziju proizlazi da su Židovi “sotonski sinovi”. Jeronim osuđuje Židove, oni nemaju udjela u Riječi Božjoj. Kletva ostaje zauvijek na Židovima. Krvoločni Židovi su Božje ubojice tako kaže biskup Melito. Ova mišljenja crkvenih naučitelja su izvor i osnovica kasnijih priča o obredu smrti.”
No, papa Ivan XXIII. neposredno prije svoje smrti molio je: “Sada mi prepoznajemo da nam je kroz mnoga stoljeća slijepilo prekrivalo oči, tako da više ne vidimo ljepotu Tvoga izabranog naroda i u njihovom licu ne prepoznajemo više crte naše prvorođene braće. Vidimo, da na našim čelima stoji utisnut Kainov znak. Stoljećima je Abel ležao u krvi i suzama, jer smo zaboravili Tvoju ljubav. Oprosti nam prokletstvo koje smo nepravedno izrekli u ime Židova.” Tom molitvom Papa je prekinuo tradicionalno razumijevanje “govora o krvi”, kazao je Sporschill upozoravajući da je danas vrijeme da se oslobodimo jednostrane teorije o prokletstvu. “Kršćanin osjeća blagoslov, ako preuzme na sebe odgovornost za krvavu povijest i iz nje uči” – tako misli predsjednik akcije Djeca ulice – humanitarno djelo i nastavlja: “Isus je došao na Zemlju radi bolesnih i grešnika i upravo zato potrebni su mu ljudi koji će i takvim ljudima dati mjesto i pomoć u zajednici.” Kao primjer on je naveo njegovu grupu pomoćnika u Rumunjskoj, koji se brinu oko ulične mladeži ovisnika droge. A kao negativan primjer naveo je ono što se danas događa u Ruandi, napominjući da se svijet ponaša poput Pilata koji nije bio spreman preuzeti odgovornost za život drugoga.