Istina je prava novost.

Nuncij Eterović predvodio vazmeno bdjenje u Pučišćima

Pučišća, (IKA) – Blagoslovom ognja pred crkvom Sv. Jeronima i paljenjem uskrsne svijeće započeo je na Veliku subotu, 31. ožujka, liturgijski obred Vazmenoga bdjenja koji je predvodio papinski nuncij u Berlinu nadbiskup Nikola Eterović u župi sv. Jeronima u Pučišćima na otoku Braču. Uz nadbiskupa Eterovića u obredima vazmene noći koncelebrirali su mjesni župnik Pavao Gospodnetić i velikotjedni propovjednik fra Ante Vučković, član splitske provincije Presvetoga Otkupitelja. Poslije svečanoga ulaska s uskrsnom svijećom u crkvu Sv. Jeronima otpjevan je Hvalospjev uskrsnoj svijeći i održana Služba riječi u kojoj su skladnim pjevanjem svetopisamske ulomke navijestili mladi župljani Adrijano Drpić, Josip Eterović i Nikola Martinić.
Velikotjedni propovjednik ustvrdio je kako je za ispravno razumijevanje Isusova uskrsnuća taj događaj potrebno povezati s događajem prelaska izraleskoga naroda preko Crvenoga mora.
Na uskrsno jutro u praznome grobu nema svjedoka. Nema nikoga tko bi posvjedočio da se mrtvo tijelo preobrazilo u novo, živo i uskrsno tijelo. Ako hoćemo razumijeti što se dogodilo u grobu kraj Kalvarije moramo otići tamo gdje su Izraelci bili pred Crvenim more. Izraelci su izišli iz Egipta, iz zemlje u kojoj vlada velika i silna moć – faraonova moć. Faraonova moć je moć smrti. Faraon pokazuje da je njegova moć da odlučuje tko će biti na životu, a tko neće. S jedne strane, prijeti more, a s druge faraon i njegova vojska. More se otvara, Izraelci prolaze po suhu, a zatim se zatvara. More pušta Izraelce, a uništava faraona i njegovu vojsku. U pustinji nema faraonove moći, nema ničije moći, nikakve kulture, nikakve civilizacije. Tu će izabrani narod dobiti Božji zakon i učiniti kako se uči sloboda pod Božjim vodstvom, istaknuo je, uz ostalo, propovjednik.
Govoreći o zarobljenosti i slobodi koje su svojstvene ljudima, poručio je kako robovi ne znaju što je sloboda, dok oni koji služe Bogu samo u slobodi mogu služiti. Njihovo služenje Bogu oslobađa ih faraonove političke, vojne i svake druge moći koja stoji u ljudskim rukama. Više nisu pod moći faraona i smrti. Kao što se Mojsije vratio u carstvo faraona i njegove vlasti, tako je Isus ušao u carstvo smrti. Kao što je Mojsije izveo zarobljeni narod iz faraonove vlasti, tako Isus izvodi sve one koji su zarobljeni smrću, strahom od smrti i ropstvom grijeha. On je ušao u carstvo smrti da carstvu smrti oduzme moć, kao što je Mojsije ušao u carstvo faraona da mu oduzme moć nad izabranim narodom. Kao što je Mojsije raširio ruke da svi Izraelci mogu proći kroz Crveno more, tako Isus pribijen na križu stoji raširenih ruku da svatko tko povjeruje u njega može proći kroz carstvo smrti, istaknuo je splitski franjevac. „Isus nam je otvorio vrata u život. Isus nas je oslobodio straha koji stoji iza nas i vodi nas da idemo u puninu života. Njegovo uskrsnuće tiče se svakoga od nas. To nije događaj koji se tiče samo Isusa. Uistinu njegovom snagom možemo biti oslobođeni vlasti od smrti, oslobođeni straha od smrti. Njegovom snagom smo oslobođeni straha od ljudi, od faraonske vlasti koju uvijek novi faraoni, uvijek nove političke vlasti i ekonomske sile žele nametnuti slobodnim ljudima i učiniti ih robovima. Onaj tko se upustio u odnos s Bogom ne može nazad, jer on zna što znači biti slobodan, i ne može se vratiti u rodstvo svojom voljom”, poručio je propovjednik.
Liturgijsko slavlje nastavljeno je, zatim, obnovom krsnih obećanja i blagoslovom vode kojom je nadbiskup poškropio Božji puk uz pjesmu „Vidjeh vodu”. „Molimo Gospodina da nas blagoslovi kako bismo i mi bili blagoslov u našim obiteljima, u župskoj zajednici i u svim ambijentima gdje se nalazimo, radimo i živimo”, rekao je nadbiskup vjerničkome mnoštvu.
Na obredima uskrsnoga bdjenja pjevao je zbor Sv. Jeronima kojim je ravnala s. Danijela Mihić. Poslije liturgijskoga slavlja nadbiskup je zajedno s tamošnjim župnikom pojedinačno pred pučiškom crkvom čestitao Uskrs svojim sumještanima.