Budi dio naše mreže
Izbornik

Obitelj pred izazovima New Age kulture

Split (IKA )

Pokret New Agea je poput nevidljivog virusa ili bakterije koji se lagano uvlači u čovjeka, te šteti zdravlju i razara organizam, upozorio je mr. Balta na tribini Vijeća za obitelj Splitsko-makarske nadbiskupije

Split, (IKA) – “Pokret New Agea je poput nevidljivog virusa ili bakterije koji se lagano uvlači u čovjeka, te šteti zdravlju i razara organizam”, ustvrdio je 25. studenoga glavni urednik nakladne kuće Verbum mr. Petar Balta na tribini “Obitelj pred izazovima New Age kulture”. Predavač je usmjerio pozornost na odnos kršćanske kulture i kulture pokreta Novoga doba, upozoravajući da je opasnost tog pokreta u tome što nema izravno antikršćanski prizvuk, pokušavajući uvjeriti potencijalne sljedbenike da neće biti ništa lošiji kršćani ukoliko počnu prakticirati newageovske tehnike.

Pokret Novoga doba teško je definirati jer on je poput mreže s različitim čvorovima koje povezuje opća ideologija, ali je činjenica da je danas svojim vjerovanjima u okvirima zapadne civilizacije najozbiljniji “takmac” kršćanstvu. Ovaj pokret je dobio velik zamah sredinom šezdesetih godina s hipi pokretom, da bi svoj vrhunac dostigao devedesetih godina preko izdavaštva, glazbene i filmske produkcije, te modnog biznisa, postajući od intelektualnog pokreta pokret “širokih narodnih masa”. Zajedničko obilježje svih struja, ustvrdio je mr. Balta, je gnosticizam, okultizam, subjektivizam, panteizam, sinkretizam i vjerovanje u cikličko ponavljanje povijesti. Pokret Novoga doba ima u sebi i pozitivnih elemenata, u što spada oporba materijalističko-sekularističkom mentalitetu, insistiranje na religioznom i duhovnom, svjedočenje o primatu duhovne dimenzije, te svjedočanstvo o jedinstvu života koji uključuje religiozno-duhovni život. No, iza tih elemenata, koji su pozitivni tek po teoretskom pristupu, kriju se sadržaji koji su daleko od kršćanskih. Zbog antropološkog egocentrizma ponajprije se gubi odnos s Bogom kao s jednim “Ti” koji je središte i stvoritelj svega i o kojemu sve ovisi. Shodno tome uporaba duhovnosti i religije u pokretu Novoga doba je isključivo utilitaristička, a prenaglašava se afektivna i emotivna dimenzija čovjeka nauštrb njegove razumske i voljne dimenzije.
“Odgovornost za naglo širenje pokreta Novoga doba snose dijelom kršćani i crkvene zajednice koji su zanemarili ili gušili molitveni i mistični odnos s Gospodinom, ostavljajući tako prazninu u čovjeku koju su sljedbenici ovog pokreta pokušali ispuniti svojom ideologijom. Na kršćanima je stoga izbjegavati površnost, raskrinkavati zabludu newageovskog čovjeka koji je izgubio Boga stavivši u središte čovjeka, pružati mlađim naraštajima iskustvo molitve i svjedočanstvo života, te biti prisutniji i prodorniji u kulturnom životu društva oblikujući ga kršćanskim vrednotama”, zaključio je mr. Balta.
Tribinu, ugošćenu u velikoj dvorani Nadbiskupskog sjemeništa u Splitu, organiziralo je Vijeće za obitelj Splitsko-makarske nadbiskupije u sklopu redovnih dvomjesečnih predavanja. Susret je moderirala doktorica Anita Strujić, dok ga je pjesmom obogatio VIS “Dujam”.