Budi dio naše mreže
Izbornik

Obitelj u Svetom pismu i Sveto pismo u obitelji

Split (IKA )

Predavanje dr. Vidovića na obiteljskoj tribini u Splitu

Split, (IKA) – U sklopu obiteljskih tribina pod radnim naslovom “I bi i jest i bit će obitelj” u splitskom Nadbiskupskom sjemeništu održana je 27. svibnja posljednja u nizu tribina za obitelj na kojoj je govorio profesor na Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu dr. don Marinko Vidović. “Obitelj u Svetom pismu i Sveto pismo u obitelji” bila je tema toga predavanja kroz koje je predavač pokušao dati odgovore na pitanja kako Biblija gleda na obitelj, kakvi su korijeni obitelji i koliko možemo pomiriti biblijska razmišljanja s današnjim strujanjima 21. stoljeća. Biblija gleda stvarnost iz perspektive Boga, dakle iz vertikale, govori o horizontali i tako dolazi do čovjeka i do njegovih odnosa. Počevši od jahvističkoga i svećeničkog izvještaja o postanku svijeta, dr. Vidović je istaknuo komplementarnost čovjeka tek u ostvarenju kroz muškarca i ženu, što nikako ne znači da jedno od njih time gubi individualnost. U interpersonalnim odnosima čovjek čini jasno Božje postojanje u trojstvenom vidu. Listajući Bibliju, nailazimo na prvi čin muškarca i žene koji je bio suprotstavljanje muškarca i žene Bogu, a rezultira progonom iz Edena. Sljedeći odnos koji Biblija prikazuje je odnos dvoje braće Kaina i Abela; zatim prvi vidovi poligamije kroz Lameka. U Abrahamovoj priči važno je vrednovanje žene unatoč tome što ne može dati potomstva, ali i temeljno pitanje koje je ne tako davno bilo aktualno – je li u braku bitnije zajedništvo partnera ili prokreacija. S obzirom na zakonske odredbe posebno se ističu tri zapovijedi: treća, koja je spojnica između zapovijedi koje su dane za pravilan odnos prema Bogu, odnosno prema bližnjima; šesta se odnosi na ne uzimanje tuđe žene jer je ona smatrana tuđim vlasništvom, a deveta zapovijed tumači kako grijeh nastaje u srcu čovjekovom, a ne samo u djelu.
U Novom zavjetu Isusa se opisuje kao onoga koji potječe iz obitelji, ali kao i onoga koji brani brak, odnosno njegovu nerazrješivost. Pozivajući se na Pavlovo naučavanje, dr. Vidović zaključio je kako su vidljivi znak sakramenta ženidbe supružnici, a nevidljiva milost je ljubav Krista prema Crkvi koja se zrcali u obiteljskom životu. Tim predavanjem završen je ciklus predavanja do studenoga.