Napomena: Ova web stranica uključuje sustav pristupačnosti. Pritisnite Control-F11 da biste web mjesto prilagodili osobama s oštećenjima vida koji koriste čitač zaslona; Pritisnite Control-F10 da biste otvorili izbornik pristupačnosti.
Istina je prava novost.

Objavljen motu proprio "Omnium in mentem"

Motu proprijem "Omnium in mentem" unose se preinake u neke kanone Zakonika Kanonskog prava koji se odnose na pitanja đakonata i ženidbe

Vatikan, (IKA) – U Vatikanu je u 15. prosinca objavljen motu proprio pape Benedikta XVI. “Omnium in mentem” o promjenama nekih kanona u Zakoniku Kanonskoga prava koji se odnose na pitanja đakonata i ženidbe. Promjene su unesene nakon više godina razmatranja koja su započela u doba papinstva Ivana Pavla II.
Prva se promjena odnosi na dva kanona o sakramentu svetoga reda (1008. i 1009.), a unesena je da bi se bolje odredila razlika između episkopata, prezbiterata i đakonata, i to, kako je pojasnio predsjednik Papinskoga vijeća za tumačenje zakonskih propisa nadbiskup Francesco Coccopalmerio, tamo gdje je pravo djelovanja u osobi Krista Glave određeno samo za biskupe i prezbitere, dok su đakoni osposobljeni za služenje Božjemu narodu u liturgiji, propovijedanju i ljubavi. Riječ je, dakle, samo o formalnome pitanju.
Druga se promjena odnosi na tri kanona o ženidbi (1086., 1117. i 1124.), koji se odnose na vjernike odvojene od Crkve “formalnim činom”. Pojašnjavajući tu promjenu u razgovoru za Radio Vatikan, tajnik Papinskoga vijeća za tumačenje zakonskih propisa biskup Juan Ignacio Arrieta, kazao je kako se promjena sastoji u uklanjanju izraza o napuštanju Crkve “formalnim činom”, koji je isključivao obvezu vjenčanja u crkvi onih katoličkih krštenika koji su napustili Crkvu, ušavši, primjerice u sekte. Mislilo se da je potrebno uključiti taj izraz da bi se izbjeglo da se njihov brak, kada se jednom vrate u Crkvu, smatra nevaljanim zbog nedostatka kanonskog oblika. Poslije se vidjelo da taj izraz nije bio dobar ni u pastoralnome smislu, jer je komplicirao stanje u trenutku kada su se te osobe htjele vratiti u Crkvu. Nalazile su, naime, na problem više, jer je Crkva smatrala valjanom zajednicu koja je, naprotiv, bila prolazna, pojasnio je biskup.
Biskup je rekao da su te osobe, u ovom slučaju, poput dvoje katolika koji se umjesto u Crkvi, vjenčaju na općini; Crkva taj brak ne smatra valjanim. Stoga je za krštenike koji su napustili Crkvu formalnim činom, i koji se žele u nju vratiti, lakše urediti njihovu vezu, a lakše je i primiti te osobe u Crkvu, kazao je na kraju tajnik Papinskoga vijeća za tumačenje zakonskih propisa.

Ova stranica koristi dvije vrste kolačića: nužne tehničke kolačiće i kolačiće za analitiku.
Slažete li se s korištenjem kolačića za analitiku?

SLAŽEM SE
Ne slažem se