Istina je prava novost.

Objavljeni rezultati dviju humanitarnih akcija Hrvatskog Caritasa

U akciji "Za 1000 radosti" prikupljeno pomoći u vrijednosti 3.750.000 kuna, a u akciji za žrtve tsunamija 5.350.000 kuna

Zagreb, (IKA) – U božićnoj humanitarnoj akciji Hrvatskog Caritasa “Za 1000 radosti”, održanoj drugu godinu za redom, zahvaljujući solidarnosti hrvatskih tvrtki i građana ukupno je prikupljeno pomoći u vrijednosti 3.750.000 kuna, od toga 2.600.000 kuna novčanim donacijama, a 1.150.000 kuna u proizvodima i uslugama, objavljeno je na konferenciji za novinare 14. travnja u Nadbiskupskom dvoru u Zagrebu. Od ukupnoga iznosa pomoć je raspodijeljena na ukupno 4.730 potrebitih obitelji u cijeloj Hrvatskoj.
U Caritasovoj akciji za postradale od tsunamija u Južnoj Aziji ukupno je prikupljeno 5.350.000 kuna od čega 4.550.000 kuna u novcu i 800.000 u proizvodima (lijekovima i dječjoj hrani). Novac se prikupljao pozivima građana na donacijski telefon te uplatama na žiro račun, kao i uplatama vjernika na župama. Prikupljenim sredstvima HC je Caritasu Šri Lanke kupio i dostavio 5 kompleta primarnih medicinskih i higijenskih proizvoda te 20 pročistača vode, pa ukupna vrijednost dostavljene pomoći uz donirane lijekove i dječju hranu iznosi 1.060.000 kuna. Osim toga, HC je za pomoć stradalnicima u Šri Lanki angažirao i volontere Juricu Caha i Kristinu Pucko, preživjele stradalnike od tsunamija, koji su tijekom jednomjesečnog boravka u toj zemlji izvidjeli konkretne potrebe u lokalnoj zajednici. Za projekte obnove stradalog stanovništva i infrastukture u Šri Lanki, HC je domicilnom Caritasu stavio na raspolaganje 2.200.000 kuna. HC od prikupljenih sredstava hrvatskih građana pomaže i ostalim stradalim zemljama izravno, te putem mreže Caritasa Internationalis.
Kako je istaknuo predsjednik Hrvatskog Caritasa zagrebački pomoćni biskup Josip Mrzljak, Crkva je na različite načine oduvijek bila svjesna onih koji su u potrebi, kako na nacionalnom (osobito u župnim zajednicama), tako i na internacionalnom planu. Voditelj specijalnih projekata HC Boris Peterlin istaknuo je kako je HC tijekom ove dvije akcije uvidio da je spremnost hrvatskih građana i tvrtki na darivanje narasla u odnosu na proteklu godinu za prosječno 44%. Osobito se u tome ističu djeca i mladi te studenti socijalnoga rada u Zagrebu kao i članovi Franjevačkoga svjetovnoga reda s Kaptola. Božićna akcija potvrdila je kako je značajna uloga medija u senzibiliziranju javnosti za potrebe onih koji su u najvećoj potrebi.