Istina je prava novost.

OCEANIJSKI BISKUPI PREDSTAVILI PRIJEDLOGE ZA PAPINU POSINODSKU PORUKU Problem o kojemu sinodski oci najčešće raspravljaju tiče se procesa inkulturacije u Oceaniji, te veze između evangelizacije, socijalnog nauka i kulture

Rim, 8. 12. 1998. (IKA) - Dvanaestim općim zasjedanjem 7. prosinca je započeo treći i završni tjedan radova Izvanredne biskupske sinode za Oceaniju. Na tome je zasjedanju pročitano 48 združenih prijedloga do kojih se došlo radom u jezičnim skupinama, a

Rim, 8. 12. 1998. (IKA) – Dvanaestim općim zasjedanjem 7. prosinca je započeo treći i završni tjedan radova Izvanredne biskupske sinode za Oceaniju. Na tome je zasjedanju pročitano 48 združenih prijedloga do kojih se došlo radom u jezičnim skupinama, a sinodski su oci pozvani na te prijedloge dati svoje primjedbe. Potom je pročitan i nacrt sinodske poruke s kojom se javnost biti upoznaje u petak 11. prosinca, dok će Sinoda završiti svečanim misnim slavljem u bazilici sv. Petra u subotu 12. prosinca.
Problem o kojemu sinodski oci najčešće raspravljaju tiče se procesa inkulturacije u Oceaniji, te veze između evangelizacije, socijalnog nauka i kulture. Biskupi su ponovno ustvrdili da inkulturacija nije tek zadaća naroda Polinezije, Melanezije i Mikronezije, jer je cijela povijest Crkve povijest inkulturacije. Proces inkulturacije za domorodačke narode Oceanije susret je između Evanđelja i kultura Pacifika. Povijest pacifičkih jezika, njihova misao, njihovo društveno uređenje, gospodarstvo, istraživanje, kolonizacija, religija i odražavanje različitosti kultura za to su područje istinski izazov. Na tome je području uočljiv posebni “ethos” i posebno viđenje svijeta koje uključuje specifična shvaćanja čovječnosti, individualnosti i pripadanja skupini rodbinskom vezom ili preko posjedovanja zemlje, prava ili vlasničkim obvezama. Jezici i religijske predaje svaki su dan izričaj viđenja svemira, društvenoga i gospodarskog uređenja te značenja života. Takvom shvaćanju pridonosi i trajni razvoj katoličkog nauka, a i socijalnoga crkvenog nauka, jer je došlo do plodnog susreta između Evanđelja i tamošnje kulture, kao i susreta između crkvenoga socijalnog nauka i kulture.
Savez biskupskih konferencija Oceanije morao bi, zaključuju sinodski oci, utemeljiti stručni odbor za daljnje proučavanje tih darova kulture i vjere jer, s povijesnoga gledišta, Crkva ima ograničeno iskustvo sličnih oceanijskih veza. Deklaracija Ujedinjenih naroda o domorodačkim narodima ne poštuje se, te se oni boje da se uopće neće primjenjivati. Zbog toga od Svete Stolice traže da ih nastavi i dalje podupirati u traženju njihovih prava. U duhu pomirenja sa svim domorocima na svijetu, u Sinodskoj je dvorani od Svete Stolice zatraženo da ponovno promisli o crkvenom razmišljanju i službenim tvrdnjama iz prošlosti, osobito o onim tvrdnjama koje su u sumnju dovodile ljudskost i ljudski bitak domorodačkih naroda, te i dalje utječu na pripremu i održanje nacionalnih i međunarodnih zakona.
Drugi proces inkulturacije u Oceaniji uključuje društva novih kolonizatora iz cijeloga svijeta, koji su na to područje došli prije 500-600 godina, te su uz novi “ethos” i viđenje svijeta razvili i svoje idiome engleskoga i francuskog, te obrede i simbole koji pripadaju njihovome novom životnom okružju. I taj proces prihvaćanja životnoga okružja treba ohrabriti, jer je istinski izričaj inkulturacije u Oceaniji, zaključili su sinodski oci.