Odjel za povijest Hrvatskog katoličkog sveučilišta o prijedlogu Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Povijesti
Zagreb
Zagreb, (IKA) – Odjel za povijest Hrvatskoga katoličkog sveučilišta stručno se očitovao o prijedlogu Nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Povijesti. Gradnja novog sustava obrazovanja izuzetno je opsežan i posljedicama dalekosežan projekt, osobito imamo li u vidu goleme društvene mijene koje su se dogodile u posljednjih nekoliko desetljeća. Susljedno tomu, važnost obrazovanja za razumijevanje jučerašnjeg svijeta i stvaranja preduvjeta za pronicanje u svijet sutra izazov je za cjelokupnu misleću zajednicu. Naše je promišljanje o Okviru nacionalnog kurikuluma uvjetovano profesijom. Upravo stoga, iznimno nam je stalo do kvalitetne rasprave koja će za cilj imati uvažavanje drugoga i drugačijega te će iznjedriti odgovor/e o svrsishodnosti nastave povijesti, ističe se u očitovanju.
Ističe se i kako nastavni predmet povijesti treba biti jedan od predmetnih nositelja hrvatskog identiteta. Budući da je Kurikul definiran kao “svestrano i precizno određenje odgojnog obrazovnog procesa u kojem je nedvojbeno što učenik treba naučiti”, smatramo kako smo kao članovi, ne samo akademske zajednice već i odgovorni pojedinci hrvatskog društva u cijelosti, dužni ukazati na dobre strane kao i propuste Nacrta prijedloga nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Povijest.
Cijeli tekst očitovanja dostupan je na adresi http://goo.gl/2vVbBD.