Održane duhovne vježbe svećenika Zavoda sv. Jeronima u Nemiju
Foto: Marko Martić // Održane duhovne vježbe svećenika Zavoda sv. Jeronima u Nemiju
Nemi (IKA)
Svećenici Papinskog hrvatskog zavoda sv. Jeronima, zajedno s rektorom Markom Đurinom i vicerektorom Markom Škrabom, sudjelovali su od 2. do 5. ožujka na godišnjim duhovnim vježbama u Centru Ad Gentes kojeg vode misionari verbiti u mjestu Nemi u blizini Castel Gandolfa.
Ovogodišnje duhovne vježbe predvodio je p. Alan Modrić, DI, duhovnik Zavoda. P. Modrić, vođen načelima Duhovnih vježbi sv. Ignacija Loyolskog obratio se svećenicima kroz šest razmatranja. O svrsi te temeljnim postavkama duhovnih vježbi sv. Ignacija Loyolskog progovorio je uvodnim razmatranjem koje je naslovio „Uspon na brdo preobraženja“. U drugom razmatranju „Bog – temelj mojega života“ svećenike je potaknuo na promišljanje odnosa Boga koji je savršenstvo te čovjeka koji je stvoren da hvali, štuje i služi Bogu koristeći zemaljske stvari s ciljem postizanja spasenja.
„Čovjek grješnik“ i „Razmatranje o osobnom grijehu“ naslovi su trećeg razmatranja u kojima je p. Modrić, predstavljajući tri grijeha o kojima govori sv. Ignacije Loyolski: grijeha anđela, praroditelja i ljudi, progovorio o tajni grijeha i tajni Božjeg milosrđa. U četvrtom razmatranju „Poziv Krista kralja“, istaknuvši odabrane svetopisamske primjere poziva, potaknuo je svećenike na razmatranje vlastitog životnog poziva koji se ostvaruje kroz svećeništvo.
U petom razmatranju s naslovom „Dvije zastave“ kao razmatranju koje je srce i duša duhovnih vježbi inspiriranih sv. Ignacijem Loyolskim, jer se u njemu nalazi pomoć u izboru ili reformi života vježbenika, p. Modrić pred svećenike-vježbenike stavio je sučelice Isusa Krista koji po anđelima u ljudima potiče kreposti te Lucifera koji po palim anđelima, demonima, napastuje.
U zaključnom razmatranju „Muka Gospodinova“ p. Modrić duhovne poticaje izrekao je na temelju triju trenutaka Kristove muke: Posljednjoj večeri, Getsemanskom vrtu te sedam posljednjih Isusovih riječi na križu. Osim razmatranja, duhovne vježbe uključivale su svakodnevno euharistijsko slavlje s homilijom nadahnutom misnim čitanjima, priliku za osobnu i zajedničku molitvu časova te pobožnosti križnoga puta i krunice, priliku za sakrament pomirenja te duhovni razgovor, kao i mogućnost za povlačenje u samoću u tišini prirodnog ambijenta koji okružuje duhovni centar.