Orguljaški koncert u požeškoj katedrali
Orguljaški koncert u požeškoj katedrali
Požega (IKA )
Požega, (IKA) – Večer uoči 16. obljetnice utemeljenja Požeške biskupije i imenovanja prvog biskupa u katedrali Sv. Terezije Avilske u Požegi održan je solistički koncert na orguljama na kojima je nastupio Alen Kopunović Legetin, katedralni orguljaš. Među slušateljima bio je i požeški biskup Antun Škvorčević, poznavatelj i ljubitelj lijepe umjetnosti. Koncert je počeo svečanim Fanfarama Nicolasa Lemmensa, virtuoza na orguljama i utemeljitelja moderne francuske škole za orgulje “Ecole d’ orgue”, koja je bila prihvaćena na konzervatorijima u Bruxellesu, Parizu i Madridu. Fanfare su redoviti koncertni repertoar, a specifičnost je registracija na jezičnjacima, te staccato artikuliranje, što pridonosi većoj pompoznosti i jasnoći. Potom je izvedena “Ciacona in f” njemačkog skladatelja i orguljaša Johanna Pachelbela, a uslijedila su i tri djela leipziškog majstora Johanna Sebastiana Bacha potresna arija “Dođi slatka smrti” (Komm, Süsser Tod, Komm, Sel’ge Ruh’), “Bist du bei mir”, iz knjižice koju je posvetio svojoj ženi Anni Magdaleni Bach, te koralna predigra “Dies sind die heil’gen zehn Gebot'” koja predstavlja Deset Božjih zapovijedi.
U nastavku programa maestro Kopunović Legetin predstavio je požeškoj publici Andreasa Sorgea i njegovu Toccatu per ogni Modi. Posebnost te toccate je u njenoj harmoniji, jer skladatelj čestim, vještim i neprimjetnim modulacijama šeće kroz tonalitete, od a-molla do es-molla i natrag. Središnji dio koncerta zauzeo je veliki Preludij i fuga u a-mollu Johanna Sebastiana Bacha s raspjevanom temom u fugi u 6/8 mjeri koja je plesnog karaktera.
Posljednja točka koncerta bio je prvi stavak Simfonije Charlesa Marie Widora, orguljaša znamenite crkve Saint Sulpice u Parizu, profesora na pariškom Konzervatoriju. U šestoj simfoniji Widor je pokazao svoje majstorstvo orkestralnog stila koje je primijenio na orgulje, prikazujući tako orgulje kao jedan golemi orkestar. Stavak je počeo u homofonom slogu, nakon čega su slijedile varijacije sa solističkim dionicama flaute, oboe, a zatim toccatni odsječak, koji uvodi u svečanu codu sa “tutti” orguljama gdje su do punog izražaja došla ljepota i snaga Eisenbarthova instrumenta ugrađenog u požešku katedralu. Po završetku programa požeška publika dugotrajnim pljeskom nagradila je izvedbu Alena Kopunovića Legetina, a katedralni orguljaš im se odužio izvedbom Mozartove Sonate Facile.