Istina je prava novost.

Osijek: Stručni skup za vjeroučitelje pripravnike i mentore

U organizaciji KU Đakovačko-osječke nadbiskupije i Agencije za odgoj i obrazovanje Podružnica Osijek 28. i 29. kolovoza u Vikarijatu Osijek održan je stručni skup na kojem su se okupili vjeroučitelji pripravnici i mentori u osnovnim i srednjim školama Đakovačko-osječke metropolije.

Osijek, (IKA/TU) – „Stručno-metodička priprema za polaganje stručnog ispita” bila je tema stručnog skupa u organizaciji Katehetskog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije i Agencije za odgoj i obrazovanje Podružnica Osijek koji se 28. i 29. kolovoza održao u Vikarijatu Osijek, a okupio je vjeroučitelje pripravnike i mentore u osnovnim i srednjim školama Đakovačko-osječke metropolije. Prvoga dana na stručnom skupu okupili su se vjeroučitelji pripravnici, a program je počeo molitvom, nakon koje je pozdravnu riječ uputila predstojnica KU Đakovačko-osječke nadbiskupije dr. Teuta Rezo. Prisutnima se obratila i viša savjetnica za vjeronauk u Agenciji za odgoj i obrazovanje Podružnica Osijek Ankica Mlinarić, dipl. theol., a nazočio je i vlč. Robert Kupčak, predstojnik KU Požeške biskupije.
Predavanje „Pristup pisanome radu na stručnom ispitu s naglaskom na metodičku kompetenciju vjeroučitelja” održala je doc. dr. Vesna Bjedov. Tijekom dijaloškog predavanja predavačica je povezala teoriju i praksu te pojasnila pripravnicima načine i etape pisanja rada na određenu temu. U sljedećem predavanju „Stažiranje pripravnika i polaganje stručnog ispita iz vjeronauka” viša savjetnica A. Mlinarić objasnila je ulogu pripravnika u školskom sustavu te svrhu pripravničkog staža koji osposobljuje za stručnost, uspješnost i samostalnost. Pripravnici su upućeni u dužnosti škole, način prijave polaganja stručnog ispita te su informirani o potrebnoj dokumentaciji.
Predstojnica Rezo govorila je o „Pravnom statusu vjeronauka u školi”. Nakon povijesnog uvoda pojasnila je kako je vjeronauk obvezatan iz perspektive škole koja ga je dužna ponuditi učenicima i roditeljima, a izborni je predmet sve dok ga učenik ili roditelj ne izaberu te tada ima status redovitoga školskog predmeta. Vjeronauku je mjesto u školi jer škola je mjesto dijaloga i traženja istine, mjesto u kojem se vjera i kultura isprepliću, naglasila je predstojnica.
Završno predavanje prvog dana stručnog skupa „Pedagoške i duhovne kompetencije vjeroučitelja” održala je vjeroučiteljica Anđelka Čajkovac. Ukazala je na poželjne osobine i ponašanje vjeroučitelja, načela komunikacije te kvalitetno komuniciranje s drugim djelatnicima škole te zaključila kako vjeroučitelj treba biti cjelovita osoba, iskreni vjernik, sretni susretnik, uvjereni katolik, zauzeti tražitelj i siguran znalac, ali samo uz upornost, trud i doživotno učenje.
Drugoga dana stručnog skupa vjeroučiteljima pripravnicima pridružili su se i mentori te je program započeo njihovim predstavljanjem. Rad je nastavljen u radionicama. Uslijedilo je predavanje „Mentorsko praćenje pripravnika do stručnog ispita” više savjetnice Mlinarić. Pojasnila je koje su poželjne kompetencije mentora i pripravnika, a mogu pomoći u uspješnoj suradnji. Naglasila je na koji način mentori trebaju pratiti nastavni sat pripravnika i kako se na njega kritički osvrnuti, ističući važnost samovrednovanja, samokritičnosti i kreativnosti kod pripravnika kao alata za unaprjeđivanje sata vjeronauka. Predavanje „Metoda praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi vjeronauka” održale su vjeroučiteljice Jasmina Rašković i Ana Volf. Na praktičan način pojasnile su primjenu metodičkih sustava u nastavi, iznijele osobna iskustva i prikazale na koji način motivirati učenike, kako bi njihova pažnja bila konstantna tijekom cijeloga nastavnog sata. Nakon posljednjeg predavanja „Kvalitetna pisana priprema kao važan preduvjet uspješne izvedbe nastavnog sata” vjeroučiteljice Rašković, Volf i savjetnice Mlinarić uslijedila je tematska rasprava kojom je skup zaključen.