Budi dio naše mreže
Izbornik

PAPA PONOVNO ISTAKNUO NEPRIHVATLJIVOST POBAČAJA, EUTANAZIJE TE PRAKSE REĐENJA ŽENA U NEKIM KRŠĆANSKIM CRKVAMA

Rim (IKA )

Rim, 24. 10. 1997. (IKA) - Jasan je i odlučan stav Crkve protiv pobačaja i eutanazije, jer su ta rješenja - usmjerena protiv života - potpunoma neprihvatljiva na moralnom planu. To je snažno istaknuo papa Ivan Pavao II. u tijeku mise s katoličkim biskup

Rim, 24. 10. 1997. (IKA) – Jasan je i odlučan stav Crkve protiv pobačaja i eutanazije, jer su ta rješenja – usmjerena protiv života – potpunoma neprihvatljiva na moralnom planu. To je snažno istaknuo papa Ivan Pavao II. u tijeku mise s katoličkim biskupima Engleske i Velsa, 23. listopada, a na završetku njihova pohoda “ad limina apostolorum” – “na apostolske pragove”.
Papa se pozvao na svoju encikliku “Evangelium vitae” – “Evanđelje života”, suprotstavljajući je suvremenim razmišljanjima koja ljudski život promatraju prema “konzumističkom mentalitetu” te utilitarističkim mjerilima. “Onima koji zahtijevaju zakonsku potporu pri tzv. ‘pravu na dostojanstveno umiranje’ – rekao je Sveti Otac – Crkva ne može reći drugo već da kršćani imaju obvezu suprotstaviti se zakonodavstvu koje izlaže opasnosti ljudski život te odbacuje njegovo dostojanstvo. Odgovorno ponašanje prema životu od svakoga zahtijeva da na liječničkom, moralnom i etičkom planu poštuje razliku između njege, koja se služi svim redovitim raspoloživim sredstvima za održavanje života od prirodnog začeća do prirodnog svršetka, i ubojstva.”
U svom nagovoru na engleskom jeziku Papa je nastavio: “Pred najnovijim razvojem biotehnologije, s krajnje osjetljivim moralnim sadržajima, cijela Crkva predvođena Učiteljstvom s Papom, mora jasno i odlučno naviještati da znanstveno istraživanje ostaje vjerno sebi samom kao ljudskoj djelatnosti samo ako poštuje etički red kojeg je Stvoritelj upisao u ljudsko srce.”
Veliki jubilej 2000. – ustvrdio je, nadalje, Sveti Otac – pruža “priliku za novi savez sa siromašnima”, s osobama “u potrebi, trpećima, napuštenima i posebno s onima čiji je život u opasnosti u majčinom krilu ili su zaboravljeni i natjerani da se osjećaju kao teret u godinama koje idu kraju.”
Na ekumenskom planu, pak, Sveti Otac potiče “čestit i smjeran dijalog s onima koji još nisu u potpunom jedinstvu s Katoličkom Crkvom”, podsjećajući s enciklikom “Ut unum sint” – “Da budu jedno” da je “uspostavljanje punoga vidljivog jedinstva svih kršćana” bitnim dijelom života i poslanja Crkve. Na tom putu ima i “poteškoća i očitih zapreka” među koje se “mora ubrojiti odluka Anglikanske Crkve da žene pripusti ređenju.” Glede toga Papa ponavlja stav Katoličke Crkve, u skladu sa “svekolikom kršćanskom predajom”, te podsjeća da takav nauk “nije diskriminacija protiv žena jer svećeništvo nije ‘pravo’ niti ‘povlastica’, već zvanje”, tj. Božji ‘poziv’. S druge strane crkvena je zajednica pozvana, ističe Sveti Otac, “promicati najveće poštivanje posebnih darova kojima su obdarene žene te im dopustiti da se zauzetije zauzimaju u odgovornim dužnostima.”