Budi dio naše mreže
Izbornik

Papa primio članove Zbora za nauk vjere

Vatikan (IKA )

Osvrnuvši se na povećanje disciplinskih postupaka predanih Zboru za nauk vjere, Papa je pozvao na dobro razmatranje pravednoga načela proporcionalnosti između krivice i kazne, kao i na nužnu zaštitu vjernika. Posebno je istaknuo potrebu primjerenoga i uravnoteženog odgoja budućih svećenika

Vatikan, (IKA) – Potrebno je odvažno naviještati istine sadržane u Evanđelju i crkvenome nauku, potreban je obnovljeni evangelizatorski znanost kako bi se čovjeka spasilo od “laganog pragmatizma” našega vremena, u kojemu Papino i crkveno naučavanje ili nije primljeno, ili je “izobličeno” pod pritiskom posebnih tendencija u razmišljanju, rekao je papa Ivan Pavao II. u govoru članovima Zbora za nauk vjere, koje je 6. veljače primio u prigodi završetka njihove opće skupštine. Promicati i štititi istinu katoličke vjere “osjetljiva” je zadaća te vatikanske ustanove, istaknuo je Papa. Polazna je točka u prenošenju evanđelja – i onima koji već vjeruju, kao i onima koji su daleko od njega – prije svega primjer životnoga svjedočanstva. To je “prva riječ” s kojom valja naviještati Radosnu vijest. Naravno, Evanđelje zahtijeva slobodni čovjekov pristanak, upozorio je Sveti Otac, pojasnivši da potpuno pristajanje uz katoličku istinu ne umanjuje, već uzdiže ljudsku slobodu i potiče ju prema njezinome ispunjenju, u besplatnoj ljubavi i punoj skrbi za dobro svih ljudi. Taj obzor ljubavi pokreće novu evangelizaciju na koju sam više puta pozvao čitavu Crkvu i na koju ju želim još jednom pozvati na početku ovoga trećeg tisućljeća, rekao je Papa. Zatim se zadržao na stupnju prihvaćanja i razumijevanja crkvenoga nauka od strane katolika, koje pak neposredne reakcije i tumačenja sredstava društvenoga priopćivanja često čine prije izgubljenima, nego informiranima. Pozvavši sve biskupe da vrednuju papinsko naučavanje, koje pridonosi oblikovanju kršćanske svijesti vjernika, Papa je napomenuo da prihvaćanje nekog dokumenta ne može biti “medijski čin”, već iznad svega treba biti viđen kao “crkveni događaj”. Tražeći da se također promiču prigodne inicijative kako bi se bolje širilo razumijevanje “naravnoga moralnog zakona”, o kojemu je govorio u enciklikama “Veritatis splendor” i “Fides et ratio”, Papa je napomenuo da se na temelju takvoga zakona može izgraditi temelj vrednota, od kojega potom treba razviti konstruktivan dijalog sa svim ljudima dobre volje, i općenito, sa svjetovnim društvom. Papa je naposljetku spomenuo povećanje disciplinskih postupaka predanih Zboru za nauk vjere, te pozvao na dobro razmatranje pravednoga načela proporcionalnosti između krivice i kazne, kao i na nužnu zaštitu vjernika. Osim toga, uputio je na primjeren i uravnotežen odgoj budućih svećenika, kao najbolje jamstvo da će radosno i velikodušno živjeti crkveni celibat za Božje Kraljevstvo.