Budi dio naše mreže
Izbornik

PAPA UPOZORAVA NA OPASNOSTI RELATIVISTIČKOG MENTALITETA U TEOLOGIJI

Vatikan (IKA )

Papa Ivan Pavao II. osudio je teze "pluralističke teologije religija" - sažimajući pod tim nazivom strujanja u novijoj teologiji - koja ograničavaju kršćansku Objavu nalazeći joj "nadopunu" u ostalim religijama kao protivnu "vjeri Crkve".

Vatikan, 29. 1. 2000. (IKA) – Papa Ivan Pavao II. osudio je teze “pluralističke teologije religija” – sažimajući pod tim nazivom strujanja u novijoj teologiji – koja ograničavaju kršćansku Objavu nalazeći joj “nadopunu” u ostalim religijama kao protivnu “vjeri Crkve”. U govoru koji je održao Kongregaciji za nauk vjere pod vodstvom njenoga prefekta kardinala Josepha Ratzingera u petak 28. siječnja, Sveti je Otac također upozorio na mišljenja u teološkim i crkvenim krugovima koja su sklona relativizirati Objavu i redimenzionirati ulogu Crkve kao univerzalnog sakramenta spasenja. U odgovoru tome “relativističkom mentalitetu” neophodno je prije svega istaknuti da je Kristova Objava “konačna i potpuna”. Ograničene su, doduše, riječi, djela i cjelokupna povijesna Kristova djelatnost ukoliko se radi o ljudskim zbiljnostima. Istina o Bogu je, međutim, jedinstvena, iscrpna i potpuna, jer je sam Sin Božji progovorio i djelovao. U vezi s jedinstvenom i središnjom ulogom Krista, pogrešno je promatrati Crkvu kao jedan od putova spasa među ostalim religijama. I nekršćani, ako otvorena srca traže Boga, mogu milošću biti spašeni, no na tom su putu upućeni na Krista i njegovu Crkvu. Stoga je Crkvi pridržano iz ljubavi prema čovjeku naviještati Krista kao Put, Istinu i Život. Kristova Objava ostaje orijentir čitava čovječanstva, poručio je Papa.
Dio svoga govora Sveti je Otac posvetio i ekumenskim pitanjima, podsjećajući na dragocjeni prinos Kongregacije za nauk vjere potpisivanju zajedničke Izjave o opravdanju između katolika i luterana u Augsburgu. Papa je upozorio da se pri nastojanjima za jedinstvo kršćana mora imati na umu da Kristova Crkva nije neka “utopija” koju ljudske ruke sastavljaju iz krhotina. Nauk Drugoga vatikanskog koncila uči nas da je jedinstvo Kristove Crkve u Katoličkoj crkvi trajno sadržano.