Papina kateheza na općoj audijenciji
Vatikan (IKA )
Vatikan, (IKA) – U posljednje vrijeme Sveti Otac je objašnjavao hodočasnicima tijekom općih audijencija srijedom kako osobna i zajednička molitva, čitanja i meditacije Svetog pisma otvaraju srca Bogu, koji nam govori i ulijeva svijetlo kako bismo shvatili sadašnjost. Danas se osvrnuo na svjedočanstvo i molitvu Kristova prvomučenika sv. Stjepana, kojega su apostoli izabrali za karitativnu službu siromašnima. Papa je istaknuo kako se njegovo mučeništvo prema Djelima apostolskim još jednom očituje kao plodan odnos Božje riječi i molitve.
Papa Benedikt je podsjetio tridesetak tisuća vjernika okupljenih na Trgu Svetog Petra kako je Stjepan bio izveden na sud pred sinedrij te bio optužen da je izjavio kako će Isus uništiti hram i promijeniti običaje koje je uveo Mojsije. Isus je stvarno izgovorio te riječi, ali je mislio na svoje tijelo. To su i njegovi učenici shvatili tek nakon Isusove smrti. Stjepanov govor pred sudom najduži je govor što ga prenose Djela Apostolska i odvija se upravo prema ovom Isusovom proročanstvu o novom hramu, rekao je Papa i primijetio kako je time započeo novi kult i zamjenjuje svojom žrtvom na križu drevne žrtve. Stjepan nastoji dokazati kako je optužba protiv njega da želi promijeniti Mojsijev zakon neutemeljena te iznosi svoju viziju povijesti spasenja i savezništva između Boga i čovjeka. Stjepan nije nijekao važnost hrama, već ističe kako Bog ne stanuje u zdanjima što ih je podigla ljudska ruka, istaknuo je papa Ratzinger i objasnio kako je novi hram u kojem Bog stanuje njegov utjelovljeni Sin, a to je Kristovo čovještvo. Sličan izraz nalazimo i u teologiji sv. Pavla te Poslanici Hebrejima. Stjepanov govor i život najednom su prekinuli nazočni kamenovanjem. Njegovo mučeništvo je dovršetak njegova života i poruke. On postaje jedno s Kristom. Razmišljanjem o Božjem djelovanju u povijesti Stjepan se ujedinio u molitvi s Kristom na križu. S jedne strane njegova molitva sliči onoj Isusovoj. Različit je međutim naslovnik, jer je molitva upućena Isusu, kojega Stjepan promatra s desne strane Oca. Papa je završio svoju katehezu s dvije primjedbe. Svjedočanstvo sv. Stjepana nudi nam nekoliko smjernica za našu molitvu i život, jer se postavlja pitanje otkuda tolika snaga prvom kršćanskom mučeniku da se mogao suočiti s progoniteljima te je darovao sama sebe. Odgovor je jednostavan: iz odnosa s Bogom i iz posredništva u povijesti spasenja te promatranja Božjeg djelovanja. Sveti Stjepan je osim toga vidio da je u povijesti odnosa ljubavi između Boga i čovjeka najavljen Isusov lik i poslanje. I mi moramo promatrati Isusa s desne Očeve strane kao Gospodina našeg i mog svakodnevnog postojanja, rekao je Papa.
Pozdravljajući mnoštvo poljskih hodočasnika Papa je rekao kako ga raduje nazočnost tolikih vjernika, koji su došli u Vječni grad kako bi što svečanije i osobnije obilježili prvu godišnjicu beatifikacije Ivana Pavla II. Svjedočanstvo njegova života, njegov nauk i ljubav prema svojoj domovini ostaje vaše nasljedstvo, rekao je Sveti otac i zaželio da ojačani njegovim nebeskim zagovorom ostanu vjerni Bogu, Križu i Evanđelju.