Istina je prava novost.

Papina opća audijencija

Bog je došao bez oružja, bez sile, jer ne želi osvajati izvana, već želi da ga čovjek slobodno prihvaća, istaknuo Benedikt XVI. pred 7000 vjernika koji su za božićne blagdane stigli u Vječni Grad

Vatikan, (IKA) – Bog je došao bez oružja, bez sile, jer ne želi osvajati izvana, već želi da ga čovjek slobodno prihvaća, rekao je papa Benedikt XVI. pred 7000 vjernika koji su za božićne blagdane stigli u Vječni Grad. Bog postaje goloruko dijete kako bi pobijedio oholost, nasilje i čezne za posjedovanjem čovjeka. U Isusu, objasnio je papa Ratzinger, Bog je preuzeo siromašne i razoružavajuće životne uvjete kako bi nas ljubavlju pobijedio i doveo do našeg stvarnog identiteta. U tom djetetu Bog je postao tako blizak svima nama da ga možemo osloviti sa “ti” i s njime podržavati otvoreni i prijateljski odnos duboke ljubavi kao što to činimo obično s novorođenčadi. U božićnom svjetlu možemo bolje shvatiti Isusove riječi – ako se ne obratite i ne postanete kao djeca, nećete ući u kraljevstvo nebesko.

Papa je vjernicima govorio i o povijesnom podrijetlu Božića i primijetio kako je liturgijska godina u prva kršćanska vremena bila usredotočena upravo na Isusovo rođenje, uskrsnuće i pobjedu nad smrću. To su temelji na kojima počiva kršćanska vjera. Prvi koji je rekao da se Isus rodio 25. prosinca bio je Hipolit Rimski oko 204 godine. Neki primjećuju da se tog dana slavila i svetkovina posvećenja jeruzalemskog hrama, koju je ustanovio Juda Makabejski 164. prije Krista. Poklapanje tih svetkovina znači, prema Papinu mišljenju, da je s Isusovim dolaskom na zemlju stvarno ostvareno posvećenje hrama. U kršćanstvu svetkovina Božića je službeno uvedena u 4. stoljeću, kada je zamijenila rimsku pogansku svetkovinu “nepobjedivog sunca”. Time se htjelo dokazati da je Isusovo rođenje pobjeda istinskog svjetla nad tminama zla i grijeha, rekao je Papa, koji je istaknuo kako se slavlje Božića zapravo razvilo u srednjem vijeku, zahvaljujući sv. Franju Asiškom, koji je u Grecciu priredio žive jaslice i okupio mnoštvo vjernika, pomažući im da bolje shvate otajstvo Božića kojim se Božja Riječ objavila ljudima kako bi im pomogla da se nauče živjeti i ljubiti na novi način. Tako je Božji puk mogao shvatiti da je na Božić Bog postao stvarno Emanuel – “Bog s nama” – od kojega nas ne dijele nikakve prepreke ni udaljenosti. Čestitajući vjernicima sretan Božić, Papa je izrazio nadu da će nam ta svetkovina u svakodnevnoj mahnitoj djelatnosti podati smirenost i duboku radost kako bismo rukom dotaknuli dobrotu našeg Boga i zadobili novi poticaj i odvažnost za stvaran kršćanski život.