Istina je prava novost.

Popodnevni rad prvoga dana Katehetske zimske škole

Prva pedagoška radionica za osnovnoškolske vjeroučitelje bila je „Projekt 'Trag dobrote' 20 godina Varaždinske biskupije kao primjer razvijanja socijalnih kompetencija učenika" koju su vodili vjeroučitelji Varaždinske biskupije, druga „Scenariji poučavanja – izazovi učenju i poučavanju", a treća „Objava sadržaja i suradnja putem digitalnoga repozitorija obrazovnih materijala – Edutorija"

Zagreb, (IKA) – Radom vjeroučitelja u pedagoškim radionicama nastavljen je u ponedjeljak 8. siječnja popodnevni program prvoga dana Katehetske zimske škole, koja se s temom „Doprinos katoličkoga vjeronauka razvoju samostalnosti i odgovornosti učenika” održava u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu na zagrebačkom Kaptolu. Organizatori dvodnevnoga stručnoga skupa za osnovnoškolske vjeroučitelje su Nacionalni katehetski ured HBK i Agencija za odgoj i obrazovanje MZO. U radu Katehetske zimske škole sudjeluje oko 350 vjeroučitelja.
Prva pedagoška radionica bila je ustvari „Projekt ‘Trag dobrote’ 20 godina Varaždinske biskupije kao primjer razvijanja socijalnih kompetencija učenika” koju su vodili vjeroučitelji Varaždinske biskupije. U toj radionici sudionici su na temelju vlastitih iskustava navodili i analizirali projekte koje ostvaruju ili planiraju ostvariti u školskim ustanovama. U središnjemu dijelu radionice vjeroučitelji su razgovarali o ciljevima i fazama projekta te uz pomoć ponuđenih ključnih pojmova osmišljavali svoje projekte. Vjeroučiteljima je na kraju predstavljen projekt „Trag dobrote” u prigodi proslave 20. obljetnice Varaždinske biskupije. Tom prigodom 1. listopada protekle godine svečanim misnim slavljem proslavljena je obljetnica, a osim toga oko 1500 učenika, zahvaljujući svojim vjeroučiteljima, razgledalo je u Varaždinu izložbu „Trag dobrote: 20 godina Varaždinske biskupije”. Ta će se izložba moći razgledati i u 2018. godini u Koprivnici, Čakovcu i Lepoglavi.
Druga radionica bila je naslovljena „Scenariji poučavanja – izazovi učenju i poučavanju”. Vjeroučitelje se, pritom, željelo upoznati s višenamjenskim materijalima, aktivnostima i idejama koje se mogu primjenjivati na brojne načine, ovisno o mogućnostima, predznanjima i potrebama vjeroučenika. Scenariji poučavanja su materijali u kojima su ponuđene inovativne i maštovite ideje kako provesti nastavne aktivnosti suvremenim pedagoškim metodama uz primjenu odgovarajućih sadržaja i alata. Osnovni cilj scenarija poučavanja je staviti učenika u središte nastavnoga procesa i potaknuti ga na istraživanje, razmišljanje, samostalno zaključivanje i djelovanje, istaknuto je u toj radionici.
„Objava sadržaja i suradnja putem digitalnoga repozitorija obrazovnih materijala – Edutorija” naziv je treće pedagoške radionice koju su prolazili pristigli vjeroučitelji. Riječ je o sadržajima koji su nastali prvenstveno od nastavnika i učenika hrvatskih osnovnih i srednjih škola, ali i stručnjaka s ostalih obrazovnih ustanova. Polaznici radionice upoznali su se sa sustavom i mogućnostima koje on nudi te saznali na koji način mogu u njega pohraniti svoje pripreme nastavnih sati i druge korisne sadržaje za nastavu i školu. U radionici su prezentirane i mogućnosti međusobne suradnje i komunikacije koje Edutorij pruža svim korisnicima.
Pedagoške radionice odvijale su se u prostorima Osnovne škole Miroslava Krleže na zagrebačkom Kaptolu i u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu. Kroz dvodnevni stručni skup osnovnoškolski vjeroučitelji proći će sve tri pedagoške radionice i u njima steći potrebna znanja za što bolji nastavak pedagoškoga rada.