Istina je prava novost.

Predavanja Katehetske proljetne škole za vjeroučitelje u osnovnim školama

Zagreb, (IKA) – U okviru Katehetske proljetne škole za vjeroučitelje u osnovnim školama koja je s temom „Radost učenja i poučavanja” održana u Zagrebu 5. i 6. svibnja održana su dva plenarna predavanja.
Dr. sc. Snježana Mališa s Hrvatskoga katoličkoga sveučilišta u predavanju „Individualne razlike učenika – radost ili teškoća za učitelja” naglasila je kako je važno da učitelji razumiju individualne razlike učenika koje su još izraženije u jednom razredu k oji je karakterističan po širokom rasponu različitosti.
Posebno je ukazala na činjenicu da učitelju u poučavanju itekako moraju voditi brigu o kognitivnim osobinama svojih učenika koje uključuju inteligenciju, kognitivne stilove i kreativnost. Kognitivni stilovi govore o načinu kako učenici percipiraju i organiziraju informacije iz svijeta oko sebe. Kognitivni stil označava „željeni format” kojim učenik drži znanje u svojoj glavi. Neki više vole vizualni format, neki verbalni, neki dodirom, neki vizualno-taktivno, neki su precizni i analitički, neki su holistički. Svaki učenik je drugačiji zbog načina na koji „preferira” spremanje sadržaja znanja, elaborira i uči, naglasila je dr. Mališa, te zaključila da je za učitelje važno da njihovo poučavanje vodi prema aktivnom učenju koje postaje prirodan proces i radost kako učenika, tako učitelja.
Dr. sc. Ivan Dodlek s Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u predavanju naslovljenom „Igram se, dakle, jesam” naglasio je kako je igra komunikacijsko djelovanje koje nas usmjerava prema realizaciji vlastitoga preoblikovanja kao i preoblikovanja zajednice kojoj pripadamo. Kao takva, ona je put svetkovanja života odnosno slavljenička igra koja nam otvara drugačije i raznolikije perspektive života. Ponajprije one koje su kadre u sjećanje opterećenoga čovjeka na raznolike i obogaćujuće načine prizivati nosive životne orijentacije. Takve se perspektive sastoje u nastojanjima koja čovjeku omogućavaju da pokuša dati odgovore na orijentacijska životna pitanja poput: kako ovladati umiranjem, ima li naše postojanje neko ‘zašto’ i ‘čemu’? Čovjek je u tom kontekstu, uz ostale dimenzije također i ‘homo ludens’, tj. onaj koji se igrajući očovječuje.
Tijekom škole dat je naglasak i dramsko-scenskom izražavanju u vjeronauku u školi. U tom vidu su vjeroučiteljica Silvija Čavlek i vjeroučiteljica savjetnica i dramska pedagoginja Nataša Roginek pred sudionike stavile promišljanje „što je dramsko, a što scensko izražavanje i u kojim oblicima se može implementirati u nastavni proces Katoličkog vjeronauka”.
Da tema dramsko-scenskog izražavanja ne ostane samo na teoriji, pobrinuli su se učenici osnovne škole Ivana Kukuljevića Sakcinskog iz Ivanca pod vodstvom Silvije Čavlek, koji su predstavili dramsko-scensku igru „Cvilidreta” prema bajci braće Grimm. Dramaturgiju i prilagodbu potpisuje Nataša Roginek.
Dio rada Katehetske proljetne škole odvijao se i u radionicama koje su vodili Ilijana Jularić, Radovan Librić, Anđelka Fitz, Kristina Kramarić i Ivana Peček.