Predstavljena knjiga dr. Obrovac Lipar „Odnosi s javnošću, brend i imidž sveučilišta“
FOTO: HKS // Dr. sc. Suzana Obrovac Lipar
Zagreb (IKA)
Knjiga „Odnosi s javnošću, brend i imidž sveučilišta“ autorice dr. sc. Suzane Obrovac Lipar predstavljena je u četvrtak, 22. svibnja u dvorani „Bl. Alojzije kard. Stepinac“ na Hrvatskome katoličkom sveučilištu u Zagrebu.
Uvodnu riječ uime Sveučilišta uputio je rektor prof. dr. sc. Željko Tanjić, koji je istaknuo kako je ova knjiga uspjeh, kako autorice, tako i za Hrvatsko katoličko sveučilište i njegovu akademsku zajednicu, putem koje je dr. sc. Obrovac Lipar pokazala iznimnu razinu širine znanja, istovremeno balansirajući kompleksan znanstveni, stručni i praktični rad.
Knjigu su predstavili pročelnik Sveučilišnog odjela za komunikologiju prof. dr. sc. Danijel Labaš, prof. dr. sc. Božo Skoko s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i urednica knjige i direktorica Hrvatske sveučilišne naklade Anita Šikić.
Prof. Labaš istaknuo je da izdanje na praktičan i razumljiv način donosi informacije jednako namijenjene stručnjacima za odnose s javnošću, akademskoj zajednici, studentima i općoj publici.
Prof. Skoko naveo je kako je vrijednost djela očita već u činjenici da je ona plod specijaliziranog istraživanja u području koje je dosad gotovo uopće ili iznimno malo istraženo u Hrvatskoj i Europi, zbog čega ima posebnu vrijednost jer može biti polazna točka brojnih daljnjih istraživanja i radova.
Šikić je ocijenila da knjiga na koncizan i precizan način donosi činjenice, praktične primjere i bogatstvo informacija u obliku „priručnika“ za sve što je potrebno za rad u odnosima s javnošću sveučilišta te izgradnju njegovog brenda.
Knjiga „Odnosi s javnošću, brend i imidž sveučilišta: Održati riječ, utisnuti trag i ostaviti dojam“ nudi novi pristup proučavanja odnosa s javnošću u kontekstu visokoga obrazovanja, istražujući njihovu ulogu u oblikovanju brenda i imidža sveučilišta što kao krajnji rezultat dovodi do lojalnosti.
U prvom dijelu knjige autorica analizira pojmove odnosi s javnošću, brend, imidž i lojalnost prvo općenito, a potom ih stavlja u kontekst visokoga obrazovanja pri čemu donosi primjere s različitih sveučilišta diljem svijeta. Zaključci u teorijskom dijelu koje donosi autorica temelje se na komparativnim dokaznim postupcima i pozivaju se na relevantnu hrvatsku i stranu znanstvenu literaturu. Autorica je proučavala i analizirala razne teorijske pristupe što ju je navelo na zaključak da odnose s javnošću, brend, imidž i lojalnost stavi u međuodnos iz čega je nastao novi istraživački model. Upravo taj istraživački model izvorni je znanstveni doprinos ove knjige koji je autorica potom uvrstila u empirijsko istraživanje u kojem se preispituju stavovi ispitanika vezani uz odnose s javnošću, brend i imidž sveučilišta, a za ciljnu skupinu odabrani su studenti komunikologije, psihologije i sestrinstva na Hrvatskom katoličkom sveučilište u Zagrebu i Katoličkom sveučilište u Ružomberoku u Slovačkoj. U ovoj knjizi prvi je put u Hrvatskoj kreiran originalni upitnik za testiranje percepcije odnosa s javnošću i njihove funkcije u jačanju imidža i brenda sveučilišta te stvaranju lojalnosti prema sveučilištu.
U drugom dijelu knjige autorica analizira rezultate provedenog istraživanja i potvrđuje svoje tvrdnje razrađene u teorijskom dijelu knjige te na temelju zaključaka daje preporuke za buduća istraživanja. Knjiga donosi novi uvid u proučavanje odnosa s javnošću osobito na visokoobrazovnim institucijama, daje originalan pristup relevantnoj znanstvenoj literaturi te nudi novi istraživački model i potiče na bavljenje odnosima s javnošću ne samo kao jednim segmentom komuniciranja sa sveučilišnim javnostima, već kao poveznicom u oblikovanja brenda, imidža i lojalnosti prema sveučilištu i sveučilišnoj zajednici.
Dr. sc. Suzana Obrovac Lipar je od 2012. zaposlena na Hrvatskom katoličkom sveučilištu i vodi Ured za odnose s javnošću.