„Primjeri dobre prakse I-III" Katehetske ljetne škole za vjeroučitelje i vjeroučiteljice u srednjim školama
Petar Smontara, Ivana Hac, Tomislav Šegina
Zagreb (IKA)
U popodnevnom dijelu Katehetske ljetne škole za vjeroučitelje i vjeroučiteljice u srednjim školama o temi „Doticaji s ranjivošću u vjeroučiteljskom pozivu" 25. kolovoza u dvorani „Vijenac” Nadbiskupijskoga pastoralnog instituta u Zagrebu predavanja o primjerima dobre prakse održali su teologinja Ivana Hac, licenc teoloških znanosti Tomislav Šegina i dr. Petar Smontara.
U predavanju „Kurikulumsko planiranje – prednosti i mogućnosti” Hac je prikazala određene promjene uvođenjem kurikularne reforme te istaknula prednosti i izazove u novonastaloj situaciji. Istaknula je da, kada vjeroučitelji prate Godišnji izvedbeni kurikul (GIK) mogu bolje isplanirati određene ishode, odnosno zadane ciljeve vlastite nastave te tako i ostvariti obradu određenih tema u određenom broju sati kako bi nastavni plan bio što bolje realiziran.
Uz mnoge prednosti, Hac je napomenula da za određene promjene treba duže vrijeme prilagodbe, poput nove terminologije s kojom su se vjeroučitelji susreli ili pak nedovoljan broj sati u godišnjem rasporedu te da ima mjesta za poboljšanje. Osim toga, navela je kako su se unatoč početnim poteškoćama, vjeroučitelji brzo prilagodili online nastavi.
Šegina je tijekom predavanja „Načini upotrebe videolekcija u različitim uvjetima rada” predstavio različite načine i mogućnosti snimanja videolekcija. Istaknuo je prednosti videolekcija i u situacijama koje se ne odnose isključivo na pandemiju koronavirusa te je naveo razne mogućnosti kreiranja testova i predavanja u današnjem digitalnom svijetu, a u situacijama kada učenici nisu u mogućnosti dolaziti na predavanja.
Predavanjem „Transformacija pedagoških kompetencija – između ranjivosti i otpornosti” dr. Smontara naveo je važnost učiteljske struke te je istaknuo kako je i Svjetska zdravstvena organizacija prepoznala veliku izloženost stresu s čime su učitelji suočeni. Naglasio je kako je važno prepoznati vlastite ranjivosti u kontekstu suočavanja s novim izazovima kako bi se otvorile i mogućnosti rješavanja određenih poteškoća.