Proslava Presvetog Trojstva u Majkovima i na Grudi
Dubrovnik (IKA )
Dubrovnik, (IKA) – Na svetkovinu Presvetog Trojstva 3. lipnja dubrovački biskup Mate Uzinić prijepodne je slavio misu s vjernicama u Majkovima u Dubrovačkom primorju koji su na taj način svečano proslavili zaštitnika župe.
Ovih dana “dok gledamo stravične slike iz Italije ili one iz Sirije ili prepričavamo onu tragičnu vijest koja se dogodila u našoj biskupiji i sa sumnjičenjem i optuživanjem gledamo jedni na druge kao da smo na suprotnim stranama” poprilično je teško vjerovati u postojanje Boga, jer ako postoji Bog kako to može dopustiti, rekao je u uvodu propovijedi biskup Uzinić. Govoreći o tajni Presvetog Trojstva, biskup je naveo najčešći odgovor kršćana da vjeruju u Boga jer je on ljubav, a kako ne postoji ljubav koja nije usmjerena prema nekome biskup je postavio pitanje koga onda Bog ljubi. Uz ljude, uz živa bića koja su postojala na zemlji prije ljudi, uz moguća druga razumna bića u svemiru Bog oduvijek “u sebi samome ljubi drugu božansku osobu Sina, Riječ, neizmjernom ljubavlju koja čini treću božansku osobu Duha Svetoga”. Objašnjavajući tri naravi u jednoj osobi, biskup Uzinić je, uz ostalo, rekao: “U svakoj ljubavi su uvijek prisutne tri stvarnosti ili subjekta: koji ljubi, koji je ljubljen i ljubav koja ih ujedinjuje. Ondje gdje je Bog shvaćen isključivo kao apsolutna moć, nema nikakve potrebe za postojanjem više osoba, jer moć, kako nam to svjedoče tragična iskustva prošlosti i diktatura, može biti savršeno izvršavana od jedne jedine osobe ili, kad je riječ o komunističkoj, fašističkoj i nacističkoj diktaturi, jedne jedine stranke ili ideje. Nije, međutim, tako ako se Boga shvati kao apsolutnu ljubav, jer ljubav traži druge, traži odnose. Teologija se poslužila pojmom narav da bi označila Božje jedinstvo i pojmom osoba da bi označila odnose unutar Boga. Zbog ovog kažemo da je naš Bog jedan Bog u tri božanske osobe”. Čovjek ne može razumom shvatiti Boga, svojim ograničenim umom ne može obuhvatiti neizmjerno Božje otajstvo, otajstvo Presvetog Trojstva, ali može držeći Božje ‘zakone i njegove zapovijedi’ i čineći učenicima Isusovim sve narode, ‘krsteći ih u ime Oca i Sina i Duha Svetoga i učeći ih čuvati sve što (je Krist) zapovjedio, već sada na zemlji, a zatim i konačno u vječnosti, po Duhu Svetomu, postati dionik Božjeg života, poručio je dubrovački biskup.
Istaknuvši kako ni kršćani nemaju konačan odgovor zašto se događaju katastrofe i nesreće, biskup Uzinić je rekao: “Ne možemo objasniti kako su ljudi mogli činiti i nadalje čine toliko zla, kako se, na primjer, moglo dogoditi da su se u ime Krista spaljivale vještice, da su se u ime Krista ubijali oni koji drugačije vjeruju i misle, da se dogodilo zlo nacizma, fašizma i komunizma koje nas i dalje dijeli i od nas čini taoce prošlosti jer se još s tim zlima nismo suočili i odali dostojan pijetet svim nastradalima. Ne možemo objasniti ni događaje od prije dvadeset godina kad je ovo područje stradalo u srpsko-crnogorskoj agresiji, ali niti to da se, prebacimo se u sadašnjost, prema dr. Lole Velard, predsjednici Europske mreže Instituta za obiteljsku politiku (2010.), u 43 europske zemlje u godini dana počini 2,9 milijuna pobačaja, odnosno svakih 11 sekundi jedan pobačaj, 327 pobačaja svaki sat, 7846 pobačaja svaki dan – pretpostavljam da ovdje nisu uključena eksperimentiranja s umjetnom oplodnjom što ovu tragičnu stvarnost dodatno pogoršava i čini neshvatljivom – ili, da dođemo još bliže, to da se i kako se dogodila spomenuta tragedija u našoj biskupiji. Da, nemamo odgovor. Ostajemo bez riječi. Jedino što imamo je nada koja proizlazi iz naše vjere u Presveto Trojstvo. To je nada da nas Bog u tome i usprkos tome ljubi, jer on je trojstvena ljubav, da nas ljubi tako i toliko da je u svome Sinu postao jedan od nas i osobno se uključio do kraja u svu tu našu neshvatljivost, bol i patnju, a po Duhu Svetome na otajstven način to nastavlja činiti dajući nam mogućnost da vjerujemo, da se nadamo, da i sami ljubimo i tako ga navješćujemo”.
Istoga dana navečer biskup Uzinić je s vjernicima Konavala u župi Presvetog Trojstva na Grudi predvodio euharistiju i s njima proslavio titulara župe.