Budi dio naše mreže
Izbornik

Proturječni teološki sudovi Eugena Drewermanna

Rim (CNS/IKA )

Proturječni njemački teolog o. Eugen Drewermann, kojega je 1992. godine nadbiskup Paderborna Johannes Degenhardt suspendirao iz aktivne svećeničke službe radi njegovih pogleda na hijerarhiju Crkve i njeno učenje, uskraćujući mu i pravo poučavati kršćansku teologiju, održao je predavanja u Rimu u sklopu turneje po Italiji u ožujku.

Rim, 25. ožujka 1994. (CNS/IKA) – Proturječni njemački teolog o. Eugen Drewermann, kojega je 1992. godine nadbiskup Paderborna Johannes Degenhardt suspendirao iz aktivne svećeničke službe radi njegovih pogleda na hijerarhiju Crkve i njeno učenje, uskraćujući mu i pravo poučavati kršćansku teologiju, održao je predavanja u Rimu u sklopu turneje po Italiji u ožujku. Na tiskovnoj konferenciji koju je tom prigodom održao, iznio je čitav niz svojih pogleda na crkveno učenje, nalazeći ključ za razumijevanje kršćanstva u Freudovoj psihoanalizi. On ističe da Biblija nije prepričavanje povijesnih činjenica, nego pjesnički put za razumijevanje istina vjere. Put za razumijevanje Biblije trebalo bi biti tumačenje snova. Pogledi o. Drewermanna izražavaju sumnju i u povijesnu točnost nekih biblijskih svjedočenja, čak i onog o praznom Kristovom grobu tri dana nakon njegove smrti. To, prema njegovim tvrdnjama, ipak nije nespojivo s vjerom u Kristovo uskrsnuće, ali je takvo učenje bilo povod sukoba s nadbiskupom Degenhardtom. Kao svećenik Drewmann je studirao psihoanalizu i od tada se počeo očitovati o tumečenjima Biblije na poseben način. Među njegove sporne prosudbe spada i ona da svećenici, biskupi i kardinali nisu nasljednici apostola sve dok ne odluče i sami živjeti poput apostola, a da Sveti Otac uistinu jest otac, ali on nije sposoban biti bratom ili biti voljena osoba. Čak i ako je voljen, on po Drewermannu ne bi mogao voljeti. Drewmannu je sloboda kršćanina daleko važnija od pokornosti prema bilo kojem biskupu ili kardinalu. U osnovi je njegova naučavanja uvjerenje da osoba otkriva Boga otkrivanjem vlastitog unutarnjega svijeta. Da bi uspješno ušli u vlastiti unutarnji svijet, snove, strahove i strepnje, ljudi moraju proučavati psihoanalizu, jer su po njegovu uvjerenju psihoanaliza i religija kompatibilne i obje uzajamno pomažu u potpunijem razumijevanju i jedne i druge.