S. Nathalie Becquart
Zagreb (IKA)
Francuska redovnica s. Nathalie Becquart, podtajnica Biskupske sinode, jedna od najviše pozicioniranih žena u Vatikanu, jedina žena u Crkvi koja po svojoj službi ima pravo glasa na zborovanjima Biskupske sinode, gošća je intervjua u novome broju Glasa Koncila.
Budući da je sam razgovor s gošćom napravljen u Zagrebu, gdje je sugovornica glavnim predavanjem sudjelovala na nedavnom susretu generalnih tajnika biskupskih konferencija Europe, na kojemu se raspravljalo o sinodskom hodu Crkve, odnosno o njegovoj prvoj, europskoj fazi, u intervjuu prevladavaju sinodske teme. Tako s. Nathalie među ostalim kaže: „Ono što za sada mogu reći – a to je svakako dobra vijest – jest da su ljudi koji su se posvuda uključili u sinodski hod već stekli neko iskustvo sinodalnosti: uzajamno slušanje, dubinsko slušanje što Duh Sveti ima reći, ukorijenjenost u molitvi, duhovno obraćenje, blizina s Božjom riječju… Plod toga je radost i želja da se to iskustvo sinodalnosti nastavi. Drugim riječima, ima jako puno vjernika svih kategorija koji imaju veliku želju za sinodskom Crkvom, a to je inkluzivna, otvorena, bratska Crkva. Proces je započeo i postoji velika želja da se on nastavi“.
Podtajnica Biskupske sinode sinodalnost vidi u jasnoj povezanosti s Koncilom. „U ovoj fazi recepcije Drugoga vatikanskoga koncila, s pontifikatom pape Franje, sve više i više razumijemo da je sinodalnost plod Koncila, da je izravno povezana s njegovom vizijom Crkve kao naroda Božjega… Izazov je sada kako implementirati tu viziju koja uključuje sve krštene“, kazala je Becquart.
U kontekstu sinodalnosti govorila je i o doprinosu redovništva, a osvrnula se i na krizu (poglavito) ženskih redovničkih zajednica na Zapadu. „Velik je izazov“, rekla je među ostalim s. Nathalie, „za redovnički život da zajednice pronađu način kako reinterpretirati svoju karizmu i inkulturirati je u današnji kontekst. Nije moguće biti časna sestra na način kako se to bilo prije sto ili dvjesto godina. No inkulturacija karizme nije laka. Uostalom, s istim se izazovom suočava i Crkva: Kako biti ista Crkva, ali u novim prilikama?“.