Salezijanski poglavar o odnosu Zapada i islama
Rim (IKA )
Opasno je podignuti razinu napetosti između zapadnih vlada i islamskoga svijeta, prikrivajući stvarnost lažnim vjerskim sukobom između kršćanstva i islama. Riječ je o kulturnoj dvoličnosti koja otvara prostor terorizmu, koju bismo mogli pobijediti i dalekovidnim političkim rješenjem koje će ukloniti razloge sukoba s islamskim svijetom, a oni su gospodarske i političke naravi, smatra don Pasqual Chavez Villanueva
Rim, (IKA) – Zapadne zemlje mogle bi uvesti prisilne i represivne mjere kako bi se suprotstavile islamu, s druge strane žurno je uspostavljanje međunarodnoga poretka koji bi se temeljio na reciprocitetu u odnosima između islama i kršćanstva. Opasno je podignuti razinu napetosti između zapadnih vlada i islamskoga svijeta, prikrivajući stvarnost lažnim vjerskim sukobom između kršćanstva i islama. Riječ je o kulturnoj dvoličnosti koja otvara prostor terorizmu, koju bismo mogli pobijediti i dalekovidnim političkim rješenjem koje će ukloniti razloge sukoba s islamskim svijetom, a pravi razlozi su gospodarske i političke naravi, istaknuo je don Pasqual Chavez Villanueva, vrhovni poglavar salezijanaca, kongregacije koja je prisutna u brojnim islamskim zemljama Bliskoga istoka, Azije i Afrike.
Javne izjave, poglavito one političara, nastoje ublažiti vrednovanja, sudove i okrivljivanja, kako bi izbjegli nasilje protiv muslimana ili muslimansku snažnu reakciju. No, postoje i predstavnici radikalnih skupina koji bi htjeli objaviti otvoreni rat protiv islama, koji je sve više viđen kao prijetnja ne samo sigurnosti, nego i kulturi i društvenome poretku Zapada. Siguran sam kako neki političari čvrsto vjeruju u svoje riječi kad kažu da je moguće ostvariti jedinstvo građanskoga društva usprkos različitosti naroda, kultura i vjera. Pa ipak, ne začuđuje da su Francuska i Nizozemska, koja je do ubojstva filmskoga redatelja Theodora Van Gogha bila najliberalnija zemlja, suspendirale šengenski ugovor. Slika islama nakon terorističkih napada u Londonu je vrlo kritična, premda sve strane ponavljaju kako ne bi trebalo poistovjetiti islamsko vjerovanje s teroristima. Također, premda je istinito da islam vjeruje u mir, isto je tako istina da u Kuranu postoje neka poglavlja koja pozivaju na sveti rat. Uzevši u obzir tu činjenicu zajedno s drugim elementima, poput činjenice da su brojne muslimanske zemlje bile utočište tolikim teroristima ili su bile poprišta za obučavanje terorista, te prozelitizam pojedinih džamija, utjecaj koji na mlade muslimane mogu imati pojedine osobe Al Qaide, potom islamistički fundamentalizam, sve je to pridonijelo da se terorizam poistovjećuje s islamom, smatra Chavez.
Salezijanski poglavar smatra da je islam na Zapadu viđen kao prijetnja, ali nikako ne stoji da je Zapad prijetnja za islam; naprotiv, islamu se Zapad pričinja kao moralna trulost, koja će se prije ili poslije okrenuti protiv samoga Zapada, dok se istodobno taj isti islamski svijet koristi svim zapadnim blagodatima iz područja znanosti, tehnologije i trgovine. Dijalog je moguć i potrebno je u njega vjerovati, stvarajući za njega uvjete i političku volju, smatra Chavez. Na tom području Crkva može zapadnome društvu ponuditi korisne primjere. Poput, primjerice salezijanske družbe koja se nalazi u 130 zemalja svijeta; dakle, u različitim kontekstima. Prisutni smo u zemljama s većinskim muslimanskim stanovništvom; u Egiptu, Pakistanu, Iranu i Turskoj, te u mnogim afričkim zemljama. Ponegdje nam se izričito kaže kako možemo odgajati, ali ne i evangelizirati, ili govoriti o don Boscu, ali ne i o Isusu. U tom smislu nema sumnje da muslimani, kada se nastane u zapadnim zemljama, traže da se poštuje njihova religija, dok nemuslimani, kada stignu u neku muslimansku zemlju, nemaju jednaka prava, kazao je Chavez u razgovoru koji prenosi hrvatski program Radio Vatikana.