Seminar za župne glazbene suradnike Đakovačko-osječke nadbiskupije
Đakovo: Seminar za župne glazbene suradnike Đakovačko-osječke nadbiskupije
Đakovo (IKA/TU )
Đakovo, (IKA/TU) – Ured za crkvenu glazbu Đakovačko-osječke nadbiskupije organizirao je 5. ožujka na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Đakovu seminar s temom gregorijanskog repetitorija u liturgijskoj godini te efikasnog organiziranja pjevačke probe, na koji se odazvalo više od stotinu župnih glazbenih suradnika.
Započevši susret himnodijom s prijelaza 2. na 3. stoljeće “Gdje je ljubav, prijateljstvo” povjerenik Ureda za crkvenu glazbu mo Vinko Sitarić predstavio je razdoblja kršćanskog pjevanja kroz povijest te je pokazao knjige gregorijanskog pjevanja nastale prije i poslije II. vatikanskog sabora. Kod pripreme nedjeljne mise pripremaju se pjesme, odabire način izvođenja pjevanih dijelova mise, no srž obreda – red mise koji se temelji na gregorijanskom napjevu – zborovi rijetko vježbaju, rekao je povjerenik. S pjesmaricama u rukama glazbeni suradnici slijedili su upute i nastojali doraditi izvođenje otpjeva “I s Duhom Tvojim”, “Aleluja”, “Slava tebi Kriste” te ostalih dijelova reda mise, kako bi to prenijeli i u svoje zborove. Posebnu pažnju posvetili su naglascima u pjevanju, važnosti pojedinih nota te pravilnom načinu pjevanja molitve Očenaš. Maestro Sitarić uputio je i na himne i popijevke koje bi trebalo uvrstiti u repertoar župnih zborova.
Predstojnik Nadbiskupijske glazbene škole mo Ivo Andrić istaknuo je kako mnogi zborovi i njihovi voditelji rastu u shvaćanju svoje prvotne zadaće – predvoditi i poticati liturgijsku zajednicu u zajedničkom pjevanju. Govoreći o efikasnosti i planiranju pjevačkih proba istaknuta je važnost predviđanja, anticipiranja vremena. Planiranje repertoara treba biti dugoročno – nekoliko nedjelja unaprijed – i kratkoročno – za nedjelju koja slijedi, a svaku kompoziciju treba smjestiti u konkretno liturgijsko vrijeme, nedjeljno slavlje, te u baš određeno mjesto u liturgijskom slavlju. U planiranju treba imati na umu ne samo zbor, već i zajednicu kojoj zbor služi jer “raspjevana crkva – nagrada je svima koji nastoje oko pjevanja u župi”, istaknuo je Andrić. Ozračje probe treba biti kombinacija discipline i opuštenosti, a da bi se to ostvarilo voditelj mora najviše očekivati od sebe samoga, naglasio je predavač i iznio mogući plan probe sastavljen od upjevavanja, ponavljanja poznatog programa za nedjeljno slavlje, uvježbavanja novih kompozicija, i, ukoliko je potrebno, rada s pojedinačnim glasovima u višeglasnim kompozicijama. Najvažnija je ustrajnost, strpljivost, a za voditelje i svjesnost da u zboru nisu profesionalni pjevači već ljudi s puno srca i dobre volje za rad, koje treba poštovati, zaključio je Andrić.
Đakovačko-osječki pomoćni biskup Đuro Hranić istaknuo je da Crkva ima veliku, divnu gregorijansku baštinu koju treba poštovati i voljeti, no, ponekad se čini kao da to ne zna. Tu našu baštinu drugi prepakiraju i koriste za svoje svrhe, rekao je, upozoravajući na najavljeni koncert gotovo sotonističke new age skupine Gregorian, koja će nastupiti u Zagrebu. “Drago mi je da je gregorijansko pjevanje tema ovoga susreta, stoga vas pozivam – volite našu crkvenu baštinu, naše liturgijsko pjevanje – ono iz čega se Crkva nadahnjivala, što je u svome krilu nosila i što nosi i danas”, poručio je mons. Hranić.