Budi dio naše mreže
Izbornik

ŠIBENSKA BISKUPIJA I GRAD ŠIBENIK PROSLAVILI BLAGDAN SVOG ZAŠTITNIKA SV. MIHOVILA

Šibenik

Misu i procesiju predvodio biskup Bogović zajedno s nadbiskupima Prenđom, Barišićem, Oblakom i Jurićem, biskupima Ivasom, Štambukom i Janjićem.

Šibenik, 29. 9. 2001. (IKA) – Šibenska biskupija i grad Šibenik proslavili su u subotu 29. rujna blagdan svoga zaštitnika sv. Mihovila. Svečano misno slavlje s ophodom predvodio je gospićko-senjski biskup Mile Bogović zajedno s nadbiskupima zadarskim Ivanom Prenđom, splitsko-makarskim Marinom Barišićem, umirovljenima zadarskim Marijanom Oblakom i splitsko-makarskim Antom Jurićem, biskupima šibenskim Antom Ivasom, hvarsko-bračko-viškim Slobodanom Štambukom i kotorskim Ilijom Janjićem, te brojnim svećenicima i redovnicima. U ophodu i misi sudjelovali su predstavnici mnogih župa Šibenske biskupije sa svojim zastavama i narodnim nošnjama, veliki broj vjernika grada Šibenika i okolice te redovnice. Ophod gradom animirao je don Stipe Perkov zajedno s pjevanjem katedralnog zbora pod ravnanjem bogoslova Denisa Karanušića te sviranje mons. Veljka Jadronje.
U prigodnoj propovijedi biskup Bogović govorio je o spoznaji dobra i zla, osvrnuvši se na pobunu među anđelima. “Nisu ti anđeli shvatili Boga. Oni su mu pripisali zle namjere i želje, da im ne žele dobro kada ih je ostavio nižim od sebe, a oni žele odmah biti jednaki i misle da se to može suprotstavljajući se Božjem planu. Time među stvorenjima nastaje jedan druga sila, koja je ne-Bog, suprotno od onoga što je Bog, protivno onome što je Bog. Budući da je Bog sama ljubav i dobrota, suprotno od njega nastaje sama mržnja i zlo. Tada ustaje jedan koji se zove Mihael (mi-ha-el), što znači u prijevodu: Tko je kao Bog?, tj. nijedan drugi način odnosa među stvorenjima i Boga nije ispravan, osmim onoga koji je dobri Bog uspostavio. Nepokolebivo ostati uz Boga – to znači Mihael”, istaknuo je biskup Bogović. Potom se osvrnuo na stvaranje čovjeka, koji je također posegnuo za zlim, te je postavio pitanja zašto je teško spoznati dobro i činiti ga i zašto je privlačno činiti zlo. Zatim je i odgovorio kako je zlo prepuno obećanja, hrani sebičnost, te stoga ljudi lako posežu za njima. S druge, pak strane, dobro je, kako je poručio gospićko-senjski biskup, istinoljubivo, ne obećava neostvarivo, ističe služenje, red i rad, te vjernost načelima. Naveo također kako su najveće napasti zloće bogatstvo, vlast i slava. Stoga je pozvao okupljene na nasljedovanje sv. Mihovila, koji je razlikuje dobro od zlog, te nepokolebljivo stoji uz Boga i nepokolebiv je za čovjeka.