Budi dio naše mreže
Izbornik

SIMBOLIKA SVETIH VRATA

Sveta vrata na bazilici Sv. Petra u Vatikanu, koja je u božićnoj noći otvorio Ivan Pavao II. označivši tako početak proslave Velikog jubileja 2000., predstavljaju Krista koji je rekao: "Ja sam vrata. Kroza me tko uđe, spasit će se" (Iv 10,9). Ona tako

Sveta vrata na bazilici Sv. Petra u Vatikanu, koja je u božićnoj noći otvorio Ivan Pavao II. označivši tako početak proslave Velikog jubileja 2000., predstavljaju Krista koji je rekao: “Ja sam vrata. Kroza me tko uđe, spasit će se” (Iv 10,9). Ona također predstavljaju srca vjernika koja bi morala biti otvorena Kristu. Tradicija Svetih vrata ima svoj početak u jubileju g. 1500. koji je proglasio papa Aleksandar VI. Sveta vrata na bazilici Sv. Petra darovali su g. 1949. švicarski katolici Papi u znak zahvalnosti što je Švicarska bila pošteđena ratnih razaranja u II. svjetskom ratu a postavljena su i otvorena za Svetu godinu 1950. Vrata su ukrašena sa 16 biblijskih motiva vezanih uz otkupljenje i praštanje. Prva dva motiva predstavljaju Adama i Evu te izgon iz raja koje slijede motivi anđelova navještenja i Kristova rođenja. Potom slijedi niz slika iz Isusova javnog života: krštenje, parabole o izgubljenoj ovci i rasipnom sinu, izlječenje padavičara i oproštenje bludnici. Iduće dvije slike vezane su uz apostola Petra: “Koliko puta da oprostim bratu svome?” te njegova zataja Isusa i Isusovo oproštenje Petru. Dvanaesti motiv prikazuje dobrog razbojnika koji simbolizira spasenje otvoreno za svakoga. U nastavku su prikazi sv. Tome, kojeg Isus ozdravlja od nevjere, te slika sakramenta pomirenja. Na pretposljednjoj slici prikazano je obraćenje sv. Pavla dok posljednji motiv predstavlja papu Pija XII. kako otvara Sveta vrata g. 1950.
Simboliku Svetih vrata u svom apostolskom pismu “Nadolaskom trećeg tisućljeća” opisao je i Ivan Pavao II. koji ističe kako će “Sveta vrata Jubileja 2000. morati biti simbolički veća od prethodnih, jer će čovječanstvo, došavši do ovoga cilja, za leđima ostaviti ne samo jedno stoljeće, nego tisućljeće”. “Dobro je da Crkva uđe u taj prolaz s jasnom sviješću onoga što je proživjela u tijeku deset posljednjih stoljeća. Ona neće moći prijeći prag novog tisućljeća a da ne potiče svoje sinove da se u pokori čiste od grešaka, nevjernosti, nedosljednosti, zakašnjenja”, piše Papa. (sa)