Split: Održan seminar „Tematski usmjerena interakcija - Učiti živo prema Ruth C. Cohn"
Split: Održan seminar „Tematski usmjerena interakcija - Učiti živo prema Ruth C. Cohn"
Split (IKA )
Tema seminara bila je "Biografija kao izazov samoodgovornosti i samoodređenja"
Split, (IKA) – Seminar „Tematski usmjerena interakcija – Učiti živo prema Ruth C. Cohn” u organizaciji Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu i Agencije za odgoj i obrazovanje održan je od ponedjeljka 28. kolovoza do petka 1. rujna u Franjevačkom klerikatu na Trsteniku u Splitu. Voditelj seminara bio je prof. dr. Matthias Scharer sa Sveučilišta u Innsbrucku, a suvoditelji programa prof. dr. Ante Vučković i izv. prof. dr. Jadranka Garmaz s Katoličkoga bogoslovnog fakulteta u Splitu, te Jelena Burazin, prof. psihologinja i psihoterapeutkinja. Tema seminara bila je “Biografija kao izazov samoodgovornosti i samoodređenja”.
Seminar se već treću godinu u nizu održava u sklopu didaktičko metodičke i pedagoške izobrazbe mlađih sveučilišnih nastavnika KBF-a kao i vjeroučitelja i drugih zainteresiranih koji rade na vodećim pozicijama. Kako se u interakciji usmjerenoj na temu (TCI) radi o “živom učenju”, a ne o jednostavnom prenošenju sadržaja, grupa je zajedno radila na temama u okruženju gdje je svaki pojedinac bitan. Prije svega TCI potiče osobno uređenje života i razvija izgradnju osobnosti. TCI podupire ljude u njihovim društvenim zadaćama i pomaže im da i u poteškoćama koje su izvana ili iznutra uzrokovane – dobro surađuju, vode, zajedno uče. Tako nastaje radno ozračje koje oslobađa motivaciju i kreativne mogućnosti.
TCI je usmjerena na resurse i omogućuje svim sudionicima da sa svojim vlastitim snagama dođu u kontakt i da ih intenziviraju. Pri tome može svaki član grupe, svaki suradnik, svaki koji uči preuzeti odgovornost – za svoj rad i nerad, za svoje djelovanje i za uspjeh zajedničkog rada. TCI čini radne procese i procese učenja živima i time oslobađajućima. Radi toga se daje otkriti smisao i radost u vlastitom radu i postiže se veće zadovoljstvo u poslu i životu. Već 30-ak godina više od tri naraštaja učitelja i socijalnih pedagoga, savjetnika i voditelja rade s TCI, budući da vođenje prema TCI povezuje kompetenciju, motivaciju, vrijednosnu i ciljnu usmjerenost.
Radi toga je TCI edukacija prikladna za sva područja u kojima ljudi trebaju uspješno surađivati u timovima i grupama – u menadžmentu i pedagogiji, u društvenim organizacijama i poduzećima. Posebice se idealno međusobno nadopunjuju razvoj osobnosti i TCI. I onaj tko pod obrazovanjem podrazumijeva više od pukog prenošenja znanja, može s konceptom TCIja optimalno povezati učenje i razvoj osobnosti. Za sljedeću godinu predviđen je metodički seminar o tome „Kako formulirati i strukturirati temu”. Prijave za taj seminar moguće su u Uredu za međunarodnu suradnju KBF-a.