Split: Proslava Bezgrešne u samostanu franjevaca konventualaca na Obali
Split (IKA )
Nadbiskup Barišić pozvao vjernike da ne dopuste da im razni propovjednici iz trgovina i trgova pomute blagdansko ozračje, niti da ih skrenu s pravoga smisla došašća i božićne radosti
Split, (IKA) – Splitsko-makarski nadbiskup Marin Barišić pohodio je u srijedu uvečer 8. prosinca zajednicu splitskih franjevaca konventualaca na Obali, te je u njihovu samostanu slavio misu u prigodi blagdana Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije. Franjevci konventualci tradicionalno osobito štuju Bezgrešnu, što je istaknuo i gvardijan fra Filip Musa, pozdravljajući nadbiskupa na početku misnoga slavlja. Osvrnuo se na to kako je franjevački red bio odan Bezgrešnoj i prije proglašenja dogme, uvjeren kako je i njihova pobožnost i teološka misao barem dijelom pridonijela jasnijoj spoznaji i boljoj formulaciji ove dogme.
Nadbiskup je u propovijedi vjernicima govorio o ljepoti Bezgrešne Djevice, ne izostavši govoriti o počecima ljudskog grijeha i neposluha koji su zahtijevali Božje milosno djelovanje. Nasuprot prljavštine grijeha i ljudske oholosti, Marija se pokazuje kao ona koja je “tota pulchra” – sva lijepa u svojoj biti. Sačuvana je Božjim zahvatom i zaslugama Isusa Krista, te je s pravom anđeo pozdravlja kao onu koja je milosti puna. “Postoji ljepota koja spašava svijet, a postoji ljepota koja upropaštava svijet. Marijina ljepota je ona prva, iskonska ljepota koja spašava”, ustvrdio je nadbiskup Barišić, parafrazirajući Dostojevskoga. Stoga je i pozvao sve vjernike da nasljeduju Marijinu ljepotu, a da se ne povode za onom izvanjskom, tjelesnom ljepotom koja je uzrok mnogim trošenjima, a i nesporazumima i zlima. Vrijeme došašća je blagoslovljeno vrijeme u kojem treba nasljedovati ljepotu Bezgrešne, njezinu poslušnost, jednostavnost i poniznost, da bi dostojno pripremili srca za Kristov dolazak.
Za kraj, u duhu tih misli, nadbiskup je pozvao vjernike da se ne daju zavesti i da ne dopuste da im razni propovjednici iz trgovina i trgova pomute blagdansko ozračje, niti da ih skrenu s pravoga smisla došašća i božićne radosti. Aludirao je tako na poseban način na pošast konzumizma koji koristi vjerske blagdane za bolju zaradu, ali isto tako i na političku kampanju koja se rasplamsava po trgovima, te i ona tako narušava ozračje svetog božićnog vremena.