Split: Stručni skup za vjeroučitelje
Stručni skup za vjeroučitelje u Splitu
Split (IKA )
Split, (IKA) – U Nadbiskupskom sjemeništu u Splitu u organizaciji katehetskog ureda održan je 24. studenog stručni skup za vjeroučitelje “Vrednovanje u nastavi vjeronauka”. Okupljene vjeroučitelje, njih oko stotinu i pedeset, kojima su se pridružili i vjeroučitelji Hvarske biskupije zajedno s predstojnikom KU don Milijem Plenkovićem, pozdravili su predstojnik KU mr. don Josip Periš i pročelnica splitske podružnice Agencije za odgoj i obrazovanje Vesna Marović. Splitsko-makarski nadbiskup dr. Marin Barišić istaknuo je: “Potrebno je vidjeti što mi zapravo vrednujemo? Svaka osoba ima lice na kojem se naslućuje jedna budućnost, pa postoji opasnost da mi vrednujemo nešto što je važno, ali ne i najvažnije. Kod vrednovanja je potrebno uočiti što je sredstvo, a što cilj i smisao. Svakako, ovaj skup i odabrana tema pomoći će vam da vrednujete rad učenika, ali i da sami vrednujete svoj rad”. Prvo predavanje “Vrednovanje postignuća učenika” održala je viša savjetnica pri Agenciji za odgoj i obrazovanje u Splitu prof. Đurđica Kaurloto-Martinić. Ocijenila je podjednako bitnim stručno usavršavanje i rad s učenicima, a stručno znanje nastavnika samo jednom od kvaliteta. Istaknula je da vrednovanje kao rezultat uvijek ima svrhu daljnjeg napredovanja učenika. Ono počinje već od pripreme nastavnika za rad s djecom. Proces usvajanja znanja nije jedino što učeniku dajemo. Učenike učimo i kako treba učiti, te je pritom jako važno da oni sami znaju vrednovati informaciju koju primaju. Predavačica je iznijela i neke slabosti ocjenjivanja u našim školama među kojima su: kampanjsko ocjenjivanje; nepotrebno kršenje pravila o ocjenjivanju; nesustavno praćenje, te neuključivanje učenika u proces vrednovanja. Praksa se može poboljšati tako da jasno definiramo što želimo postići. Potrebno je koristiti sve raspoložive elemente vrednovanja i to na način da ono poticajno djeluje na učenika. U nastavi nije pitanje treba li vrednovati, nego kako vrednovati. No, zajedno sa svim pravilima nastavnik treba učenicima dati ljubav i sebe, poručila je prof. Kaurloto-Martinić. Predavanje “Kako vrednovati postignuća učenika na socio-emocionalnoj razini” održala je psihologinja u OŠ “Ante Starčević” u Zagrebu prof. Elvira Nimac. Istaknula je kako se socijalno-emocionalne kompetencije najbolje razvijaju kroz skupni rad. Danas su djeca bogatija informacijama, ali su sve manje emocionalno zrela i samostalna. Krajnji cilj skupnog rada upravo je razvijanje socijalno-emocionalnih kompetencija kod djece. Jedini način na koji možemo vrednovati socijalno-emocionalna postignuća jest diskretno promatranje učenika. Njegovo izvanjsko ponašanje odraz je onoga što je unutar njegove osobnosti. Ako, pak, učenika promatramo indiskretno, te on zna da ga promatramo radi vrednovanja, on će se ponašati onako kako to mi od njega očekujemo. Bitno je da nastavnik pravi i pismene zabilješke o promatranju. Važno je potaknuti i učenike da sami vrednuju kvalitetu svoga uratka. Skupina može dobiti skupnu ocjenu za određeni uradak, ali i svaki član skupine individualnu ocjenu. Natjecanje među skupinama psihologinja je ocijenila poticajnim, dok je natjecanje među pojedincima unutar razreda ili radne skupine ocijenila nepoticajnim. Uslijedila je tematska rasprava s brojnim pitanjima iz vjeroučiteljske prakse. Prof. Nimac pozvala je vjeroučitelje da predavanja prihvate na razini načela, a u konkretnoj praksi da ih primjene u skladu sa situacijom i mogućnostima. Drugi dio programa odvijao se radom u pedagoškim radionicama raspoređenim prema stručnim vijećima vjeroučitelja, a u sklopu teme “Praktična primjena elemenata vrednovanja u nastavi vjeronauka”.