SPLIT: ZAPOČELA 23. KATEHETSKA LJETNA ŠKOLA
Split (IKA )
Prva ovogodišnja Katehetska ljetna škola od pet predviđenih, namijenjena je vjeroučiteljima u osnovnoj školi, a obrađuje okvirnu temu “Profesionalna kompetencija vjeroučitelja u školi. Upotreba plana i programa, udžbenika i ostalih didaktičkim pomagala”.
Split, 27. 8. 2001. (IKA) – U organizaciji Nacionalnoga katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije – Komisije za trajnu katehetsku formaciju u suradnji s biskupijskim katehetskim uredima i Zavodom za unapređivanje školstva Ministarstva prosvjete i sporta RH u Splitu je danas, 27. kolovoza, započela 23. Katehetska ljetna škola (KLJŠ) koja će trajati do 29. kolovoza u prostorijama Nadbiskupskog sjemeništa.
Prva ovogodišnja Katehetska ljetna škola od pet predviđenih, namijenjena je vjeroučiteljima u osnovnoj školi, a obrađuje okvirnu temu “Profesionalna kompetencija vjeroučitelja u školi. Upotreba plana i programa, udžbenika i ostalih didaktičkim pomagala”.
Ovogodišnju 23. KLJŠ otvorio je uime odsutnoga splitsko-makarskog nadbiskupa metropolita dr. Marina Barišića umirovljeni splitsko-makarski nadbiskup Ante Jurić. Četiri stotine okupljenih vjeroučitelja pozdravio je viši savjetnik pri NKU-HBK i voditelj Povjerenstva za vjeronauk u osnovnoj školi mr. Josip Periš, kao i predsjednik Komisije NKU-HBK za redovitu i trajnu formaciju dr. Ivica Pažin.
Predstojnik NKU-HBK mons. dr. Milan Šimunović u pozdravnom je govoru istaknuo kako će ovogodišnja KLJŠ okupljati zasebno određene kategorije vjeroučitelja, a bit će usmjerene problematici predviđenih vjeronaučnih planova i programa. Na taj se način, prema njegovim riječima, želi izbjeći masovnost sudionika te ostaviti više prostora sudjelovanju vjeroučitelja u timskom radu i njihovu konkretnom sudjelovanju u rješavanju zadane problematike.
U prijepodnevnom radu Škole o izradi novih vjeronaučnih udžbenika i obnovi Plana i programa za vjeronauk u osnovnoj školi govorio je dr. Ante Pavlović, koji je kao problem ponajprije spomenuo kontinuitet društvenih promjena u posljednjih desetak godina koje su utjecale na društveno-kulturne, religiozne i crkvene okolnosti koje treba iznova vrednovati u koncipiranju ciljeva i sadržaja školskog vjeronauka. Pritom je istaknuo kako je udžbenik za prvi razred doveden gotovo do tiska i da se do proljeća može očekivati pojava triju novih udžbenika za osnovnu školu. Posebno je istaknuo problem voditelja i suradnika autorsko-uredničkih timova, koji su preuzeli obvezu izrade vjeronaučnih udžbenika, radnih bilježnica i vjeronaučnih priručnika za vjeroučitelje u pojedinim godinama – opterećeni su brojnim ostalim dužnostima i ne mogu raditi samo na udžbenicima, a uz to nije bilo ni stručnih osoba koje bi se uključile u projekt izrade vjerounaučnih udžbenika. Govoreći o obnovljenom vjeronaučnom planu i programu, napomenuo je kako on nije posve novi, već je riječ o planu i programu koji je obnovljen, dorađen i usklađen s dosadašnjim službenim planom i programom Hrvatske biskupske konferencije. U njemu je ponuđeno i ostavljeno dosta prostora za vjeroučiteljev izbor, kreativnost i slobodu stvaralaštva, a po svojim sadržajima, ciljevima i didaktičkoj ponudi puno je širi od bilo kojeg udžbenika. Obnovljeni Plan i program sadrži koncepciju “otvorenog kurikuluma”, koji je koncentriran više na učenike, te ima u vidu konkretnu situaciju i potrebe učenika, kao i različitost u nastalim situacijama. Istodobno, on slijedi i načelo korelacije koje se ostvaruje u odnosu između vjere i života, objave i iskustva. Govoreći o novim vjeronaučnim udžbenicima, dr. Pavlović je istaknuo kako vjeronaučni udžbenik pripada području nastavnih medija koji zadržava temeljno mjesto u suvremenoj nastavi, a treba omogućiti sustavan, programiran i organiziran nastavni i vjerski odgojni rad te odgovoriti višestrukim izazovima. “Vjeronaučni udžbenici trebali bi biti djelo naše Crkve, tj. svih odgovornih i na području znanstvene teologije i crkvene prakse, teoretičara i praktičara raznih struka koje nužno uključuje rad na vjeronaučnim udžbenicima”, zaključio je predavač.
Nakon stanke, uslijedio rad po skupinama od temi “Upotreba i izrada godišnjega izvedbenog plana i programa vjeronuka za sve razrede osnovne škole”, i to u četiri skupine u kojoj je svaka sastavljena od 5 podskupina, a vode ih animatori iz Zagreba, Đakova i Splita.
U poslijepodnevnom dijelu predavanje “Psihološki profil učenika od 7. do 14. godine” održat će dr. Ivan Štengl, a potom je ponovno rad u skupinama. (i08446hr/jadbaš/mjb)