Istina je prava novost.

ŠTO JE PAPA REKAO NOVINARIMA O JUŽNOAMERIČKIM TEOLOŠKIM PRAVCIMA?

Ciudad de Mexico, 4. 2. 1999. (IKA) - Nadbiskupija Grada Meksika na svojoj je web stranici objavila dokument u kojemu donosi pojašnjenja o živoj teološkoj raspravi u Meksiku o proturječnim tumačenjima nedavne izjave pape Ivana Pavla II. o tzv. "domoroda

Ciudad de Mexico, 4. 2. 1999. (IKA) – Nadbiskupija Grada Meksika na svojoj je web stranici objavila dokument u kojemu donosi pojašnjenja o živoj teološkoj raspravi u Meksiku o proturječnim tumačenjima nedavne izjave pape Ivana Pavla II. o tzv. “domorodačkoj teologiji” ili “teologiji Indiosa”. Kao što je poznato, Sveti Otac je u razgovoru s novinarima u tijeku leta prema Meksiku izrazio određene kritike prema teologiji oslobođenja, ali isto tako i domorodačkoj teologiji koju je nazvao “drugom inačicom marksizma”.
Neki od predstavnika te nove struje teološke misli, među kojima je i poznati biskup San Cristobala de las Casasa Samuel Ruiz protumačili su te Papine riječi kao pristanak uz te teze. Zato je nadbiskupija Grada Meksika u svom dokumentu “Ivan Pavao II., domoroci i teologija” pojasnila da nije riječ o tome. “Sveti Otac je energično osudio pokušaj da se teologija oslobođenja zamjeni domorodačkom teologijom marksističkog nadahnuća, koja je očito nepomirljiva s naukom Katoličke Crkve” i “domorocima može nanijeti puno zla”. Papina osuda, dodaje se u dokumentu, “želi zaštititi domoroce od tih zala i izraz je njegove ljubavi i njegove skrbi” za njih.
Dokument se potom zadržava na proturječnom pitanju evangelizacije Indiosa, pojašnjavajući da izraz “inkulturacija” Evanđelja “treba shvatiti u točnom smislu kakav mu daje Crkva, a ne prema ‘posebnom’ tumačenju domorodačkih teologa, prema kojima bi inkulturacija značila promjenu Evanđelja u prilagođivanju kulturi.” Za Crkvu, podsjeća dokument, “inkulturirati znači navijestiti Radosnu vijest poštujući kulturu kako bi ona, kada je jednom evangelizirana, na vlastiti jezik prevela evanđeosku poruku.” Sa svoje strane, pak, teološka misao mora pomoći u promicanju jedinstva Crkve i ne smije postati sredstvom za stvaranje sukoba i podjela. Domorodačka teologija, kao i teologija oslobođenja, sa svoje strane su “teologije usporedbe.”
Dokument na kraju ističe da “Papa nije došao u Meksiko kako bi kritizirao ostatke i nove izričaje teologije marksističkoga oslobođenja, o čijim je naukovnim ograničenjima već progovorilo crkveno Učiteljstvo ’80-ih godina” i “čiji se izopačeni pastoralni učinci vide u Chiapasu.” Papa je u Meksiko došao “kako bi nadasve donio jedan dar, plan za Ameriku a taj je: Isus Krist jučer, danas i sutra.”